Avatar billede postndk Nybegynder
27. april 2003 - 19:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

onclick=\"<?php func(); ?> muligt ?

jeg har brug for at lave noget lign. som kan gemme noget i en db, når der bliver trykket på et link, men synes ikke at kunne få det til at spille, anyone :

<?
function savesql() {
mysql_query("INSERT INTO tabel..........");
}
?>
<a onclick="<?php savesql(); ?>" href="link.php">Tryk</a>
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 19:25 #1
hvad skal onclick="<?php savesql(); ?>"  gøre?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 19:25 #2
jeg tror du skal udføre det der på en anden side for den kan ikke gøre det sådan der
Avatar billede ahv Nybegynder
27. april 2003 - 19:29 #3
Så vidt jeg ved, vil den udfører dit php script så snart siden åbnes, den eneste løsning jeg umiddelbart kan se er at du laver et popup som udfører handlingen. Eller opdatere siden, hvor du sætter en værdi i url'en som du så kan se om er sat med $_GET[var]
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2003 - 19:31 #4
<ole>

PHP afvikles på serveren ... JavaScript på klienten. Når først dokumentet er i browseren, kan du ikke afvikle PHP-kode uden at skulle forbi serveren.

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2003 - 19:32 #5
ahv >> Eller sætter en php-fil som src på et image-object. Det kommer anpå, hvad det skal bruges til - og hvordan  :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2003 - 19:33 #6
En iframe er iøvrigt en bedre løsning end en popUp - da en popUp-killer ellers gør det umuligt at afvikle koden
Avatar billede schmidt Nybegynder
27. april 2003 - 22:19 #7
HTTP er en ret simpel protokol, hvilket gør det træls at programmere.

Resultatet af det du laver er noget HTML-kode, hvor din event onclick er tom (onclick=""). Som olebole skriver, så skal du forbi serveren igen, dvs. kalde en url (en php-side) med nogle parametre (de data du ønsker at gemme) f.eks. savesql.php?par1=værdi&par2=værdi. Eller du kan submitte en form indeholdende dine data.

Din onclick skal kalde en client-side funktion som kalder din php-side f.eks:

<script type="text/javascript">
  function savesql()
  {
    window.location = "savesql.php?par1=værdi&par2=værdi"; //osv....
  }
</script>
Avatar billede postndk Nybegynder
27. april 2003 - 22:26 #8
lige hvad jeg skulle bruge, takker schmidt, smid et svar.
Avatar billede schmidt Nybegynder
27. april 2003 - 22:48 #9
No problemos.