Avatar billede carsten78 Nybegynder
27. april 2003 - 18:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

bestemme mc speed via mus

Hej.
jeg skal bestemme et movieclips speed via min mus position på skærmen.

jeg har oprettet et movieclip jeg kalder "controller", det indeholder ikke noget men har fået følgende script på sig.

//Zeros mouse x and y values on the middle of the screen (screensize 550 * 400)

onClipEvent(enterFrame){
    x = (_root._xmouse - 275);
    y = (_root._ymouse - 200);

//This equation determines the length of the hypotinuse (hyp) for x and y.
hyp = Math.sqrt(Math.pow(x,2) + Math.pow(y,2));

//This equation changes the value of the mouse x position into a cosine (a number between -1.0 and 1.0) by dividing it by the hyp.
cos_x = x / hyp;

}

jeg har så et andet MC hvis hastighed skal bestemmes ud fra "controller" MC. Det skal kunne gå til 5 dobbelt hastighed. Det er ok, hvis filmen kun spiller hver 5. frame, hvis bare frame 1 altid kommer med.

håber i forstår min forklaring og i kan hjælpe mig.

mvh Carsten
Avatar billede petemc Nybegynder
27. april 2003 - 22:00 #1
Hej Carsten
Jeg har lavet et eksampel her;
http://www.cv-e.com/5k/musSpeed.html
Og en fla du kan kigge på her;
http://www.cv-e.com/5k/musSpeed.fla

Jeg tror den kan laves om så den passe din behov.

Will program for Beer ;O)
Avatar billede carsten78 Nybegynder
27. april 2003 - 22:07 #2
det må jeg sku nok sige. Enten var det ikke særlig svært eller også er du bare for go´ - tak for hjælpen.