Avatar billede conehead Nybegynder
27. april 2003 - 14:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

scroll i JTextArea

ak ja så er den gal igen med den GUI...

jeg har probs med en frame der består af
to JTextAreas og en JButton. Hver af disse har eget panel.
Tanken er at man skriver noget i det nederste JtextArea, trykker på knappen, som sidder i midten, hvorefter den skrevne tekst kopieres til det øverste JTextArea. Imidlertid sker der det, at når det øverste JTextArea er fyldt ud med linier, så presses knappen sammen i midten for derefter helt at forsvinde....jeg ønsker derfor at få en scroll-mekanisme på det øverste JTextArea...

På forhånd tak
Conehead
Avatar billede kschiller Nybegynder
27. april 2003 - 14:21 #1
Løsningen kan være at tilføje dit textarea til et scrollpane og så tilføje dette til dit panel.

JTextArea tar = new JTextArea();
JScrollPane scr = new JScrollPane(tar);
JPanel jpa = new JPanel(new BorderLayout());
jpa.add(tar);

Evt. skal der sætte "preferred size" på de enkelte paneler for at styre dem.

KimS
Avatar billede kschiller Nybegynder
27. april 2003 - 14:23 #2
..nå ja, du skal nok huske at angive hvor i layoutet komponenten skal indsættes, f.eks.:

jpa.add(tar,BorderLayout.CENTER);