Avatar billede johc Nybegynder
21. november 2000 - 21:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Findes der en måde at disconnecte en bruger på ?

Hejsa,

Jeg vil gerne tvinge en bruger til at logge ud og logge ind igen, således at hans login bliver checket mod id-filens password.

Findes der en funktion som kan kaldes fra script eller @ ? (hvis der gør, så har jeg overset den ...)

Kender du et api kald som gør det?

Og nej, \"tryk på F5\" er ikke et gyldigt svar :-)

vh. Jesper
vh. JEsper
Avatar billede tcl Nybegynder
22. november 2000 - 09:15 #1
Hvad med at bruge NotesRegistration Class i LotusScript. Der findes i hvert fald en \"SwitchToID\" funktion. Den må du kunne fidle lidt med og få den ønskede funktionalitet.
Avatar billede johc Nybegynder
22. november 2000 - 15:36 #2
hmm.... det virker sgu\' ikke rigtig for mig. Jeg har prøvet at:

1. Kalde \"SwitchToID\" uden parametrer. Det giver en fejl (som jeg jo kan komme uden om) men jeg er stadig logget ind :-(

2. Kalde \"SwitchToID\" med en dummy id fil.
Tæt på men hmmmmmmmmm.... se her
Dim reg As New NotesRegistration
Dim UserName As String
On Error Resume Next

UserName = reg.SwitchToID( \"dummy.id\", \"dummy\")  \'et id uden adgang til en sk..
UserName = reg.SwitchToID( \"realuser.id\", \"\")    \'prompt for login
If Err <> 0 Then
  UserName = reg.SwitchToID( \"dummy.id\", \"dummy\")

End If
Hva\' var godt:
1. realuser bliver logget ud ved at dummy bliver logget ind.
2. Derefter bliver realuser bedt om sit password.
3. Når realuser leverer det korrekte password, bliver han sørme også logget ind.
4. Kan man ikke kodeordet, få rman heller ikke lov til at opdatere noget.

Hva\' var noget skidt:
1. Kan man ikke kodeordet eller trykker man escape, havner man desværre i en situation hvor man bliver nødt til at lukke notes da alle nye forsøg bliver kvitteret med \"ugyldigt password\" UDEN man får lov til at indtaste.

Svaret er sgu\' godt nok til godkendelse, jeg mangler dog lige et tip til det sidse ..... ?