Avatar billede klatremus Nybegynder
27. april 2003 - 07:36 Der er 5 kommentarer

DVD-afspiller låst til kode 1, hjælp søges!!!

DVD afspilleren i min laptop er låst til kode 1 og jeg kan ikke ændre den, hvad gør jeg???

Mærket er Toshiba DVD-ROM SD R2102
Avatar billede ricelius Nybegynder
27. april 2003 - 07:55 #1
Jeg er ikke sikker på, det er helt i overensstemmelse med Ekspertens regler at diskutere dette, da det kunne opfattes som værende ulovligt at bryde koden på et DVD-drev. Meeen, jeg vil gøre det alligevel ;)
Jeg har selv et Toshiba-drev i min laptop, og jeg har haft held til at omgå koden. Jeg brugte information fra flg. link:
http://www.digital-digest.com/dvd/articles/region.html

Du skal være opmærksom på, at du typisk bliver nødt til at ændre tre steder: i firmwaren på drevet, i Windows selv og endelig i software-afspilleren. Det står der dog mere om på ovenstående side.

Og sidst... Vær meget påpasselig, når du opdaterer din firmware. Hvis du gør det forkert, kan du risikere at gøre dit DVD-ROM drev ubrugeligt.
Avatar billede disky Nybegynder
27. april 2003 - 08:51 #2
Der findes en meget bedre og langt mindre farlig metode.

Anvend programmet DVDIdlePro det programmer patcher afspiller programmerne, jeg har testet det på min Laptop og det fungerer perfekt.

Programmet kan du downloade en test version af på http://www.dvdidle.com/ jeg har selv købt det og som sagt det fungerer perfekt.
De ar også en udgave der cacher DVD'en på HD eller i RAM hvilket har den fordel at DVD drevet kun kører i kort tid, og derved ikke bliver så frygteligt varmt, og i en laptop bruger det mindre ram.

Balladen ved overstående metode er at omflashing af bios'en kan medfører at drevet ødelægges !! Sådanne har jeg selv ødelagt en cd brænder.
Avatar billede disky Nybegynder
27. april 2003 - 08:52 #3
Ups Den store version hedder DVDIdlePro den lille DVDRegionFree den sidste er nok til at løse dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 11:41 #4
Det er ikke ulovligt at gøre en DVD afspiller/DVD drev, regions frit.
Avatar billede henninga Novice
27. april 2003 - 22:46 #5
Ofte kan man skifte region 5 gange inde under enhedshåndtering (i XP).