Avatar billede tsm Nybegynder
26. april 2003 - 21:14 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Array af <input type=text>

Jeg sidder og er ved at lave en form validering hvori der er et array af felter <input type=text> med sammenavn, dette vil jeg gerne hvave valideret om de er udfyldt korrekt, men hvordan får jeg javascript til det?
har forsøgt at lave en var på følgende måde:

var firstnames= purchaseForm.formPsn_firstName[];

det virker ikke...

er der nogen som har en ide? så har jeg 100 point det haster!!!
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 21:41 #1
mener du nogenlunde sådan her ?

<script>
function hest(){
for (i=0;i<document.forms[0].indhold.length;i++){
      if (document.forms[0].indhold[i].value.length == 0){
        alert ('felt '+(i+1)+' er ikke udfyldt korrekt')
      }}}
</script>
<form>
<input type="text" name="indhold"><br>
<input type="button" name="knap" value="Tryk!" onclick="hest();">
</form>

Ovenstående gør det du ber, altså checker et array igennem, men det bliver jo ikke en særligt gennemført valdidering

ellers forklar lige lidt bedre :)
Avatar billede tsm Nybegynder
26. april 2003 - 22:26 #2
det kan jeg ikke få til at virke den skriver at navnet er null eller ikke et objekt... og jeg har også prøvet med formnavn.indhold.value, kan det have betydning at jeg har _ (underscore)i navnet eller at det er med mine felter hedder: formPsn_firstname[]?

jeg vil gerne teste på om felterne er tomme og så sætte innerHTML i et felt ved siden af til en fejlmeddelelse afhængingt af hvilket felt fejlen er fra....
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 22:29 #3
Godt kigger lige på det :)

øje sekund :)
Avatar billede tsm Nybegynder
26. april 2003 - 22:37 #4
der vil være mellem 1 og 6 felter med samme navn... som skal loopes
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 22:45 #5
www.grunken.dk/exp/345116

er det sådan noget du vil have ?
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 22:46 #6
Avatar billede tsm Nybegynder
26. april 2003 - 22:57 #7
næsten... fejl meddelelserne skal bare komme i forskellige spans... sådan at hvis der er fejl i <input type=text name=inp> kommer der en fejlmeddelese i <span id=ErrorIn1>
Avatar billede whatever Nybegynder
26. april 2003 - 23:07 #8
tsm > Hvordan ser din kode ud?
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 23:21 #9
ja tsm, det ville nok lette det hvis vi fik din kode på bordet ;)
Avatar billede tsm Nybegynder
26. april 2003 - 23:22 #10
prøv at se den her...
http://195.41.104.16/beachcampRevisited/order.php?subSection=orderCart/step4

jeg tror at du skal start på http://195.41.104.16/beachcampRevisited/order.php?subSection=orderCart/step1 for det virker
P/S det er vigtigt at javaScriptet kan tåle at felterne hedder noger[], da ellers virker variablerne ikke vidre i php.
Avatar billede tsm Nybegynder
26. april 2003 - 23:22 #11
Avatar billede tsm Nybegynder
26. april 2003 - 23:25 #12
Jeg har fået det med fejl meddelelsen til at virke men kan ikke anvende [] hvorved php'en fucker up
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 23:37 #13
men så prøv at forklare hvofor du skal have [] med ?

det giver da ingen mening !
Avatar billede whatever Nybegynder
26. april 2003 - 23:41 #14
grunken > [] gør at PHP opfatter formPsn_firstname som et array.
Avatar billede tsm Nybegynder
26. april 2003 - 23:42 #15
fordi jeg skal sætte dem i et array på en anden side og hvis det ikke er arrays bliver de indsatte værdier med
    while($i<$numberOfpackages){
        $j=($i-1);
        $_SESSION["psn_firstName"][$j]= $formPsn_firstName[$j];
        $_SESSION["psn_lastName"][$j] = $formPsn_lastName[$j];
        $_SESSION["psn_address"][$j]  = $formPsn_address[$j];
        $_SESSION["psn_zipCode"][$j]  = $formPsn_zipCode[$j];
        $i++;
    }

hvis der i formen ikke er [] tager den kun den første karakter i strengen
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 23:42 #16
aha, men nu har jeg jo heller aldrig pralet af at være smart til php :)

Men på nær det dur det stadig her osse med []
Avatar billede tsm Nybegynder
26. april 2003 - 23:47 #17
grunken? kan du skrive name="formPsn_zipCode[]" og så få det til at virke med kun een post?
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 23:48 #18
Og det sidste var så en løgn, jeg havde bare glemt at tømme cashen af filen :/

har osse prøvet at escape tegnene, men ingen virkning :)

Kan man ikke til føje [] vha php på næste side ???
Avatar billede grunken Nybegynder
26. april 2003 - 23:49 #19
så tsm jeg tror det er et problem, og jeg må melde pas :/
Avatar billede tsm Nybegynder
27. april 2003 - 00:26 #20
Øv jeg prøver at høre om der er nogle under php