Avatar billede spike. Nybegynder
26. april 2003 - 21:09 Der er 2 kommentarer

MySQL databasen eller phpmyadmin funker ikke...

Jeg har nogle problemer med mysql databasen.

Uhm, jeg installerede mysql og phpmyadmin, men hvergang jeg prøver at lave en ny tabel i en database får jeg hele tiden fejlen:

Fejl

SQL-forespørgsel :

CREATE TABLE `anew` (

`firstone` VARCHAR NOT NULL ,
`second` VARCHAR NOT NULL ,
`third` VARCHAR NOT NULL ,
`fourth` VARCHAR NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `firstone` )
)

MySQL returnerede:

You have an error in your SQL syntax.  Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'NOT NULL, `second` VARCHAR NOT NULL, `third` VARCHAR NOT NULL,

Eller lignene, det er ligemeget hvad jeg prøver på.

Jeg har lige installeret phpmyadmin og mysql, intet er ændret andet end
$cfg['PmaAbsoluteUri'] = 'http://localhost/phpMyAdmin/';

i config.inc.php i phpmyadmin... nogle der kender det problem... råd... noget som helst?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 2003 - 21:12 #1
`second` VARCHAR(255) NOT NULL ,

eller hvor stor du synes - max 255
Avatar billede spike. Nybegynder
26. april 2003 - 21:15 #2
Det fixede det... rart at det kun var så lidt :) Surt at jeg har brugt timer på at reinstallere mysql, phpmyadmin, apache.. hehe