Avatar billede 2400nv Nybegynder
26. april 2003 - 15:24 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til rapportskrivning

Hej
Hvordan får jeg sidetal og sidehoved først til at starte på side 3 (ingen sidetal og sidehvoved på forside og indholdsfortegnelse)?

Hvordan laver man kildeanvisniger?
Avatar billede hitengel Praktikant
26. april 2003 - 15:36 #1
Jeg kender desværre ikke svaret, men hvis du ingen hjælp får, hvad så med at gemme forsiden og indholdfortegnelsen i sit eget dokument og selve opgaven i et andet?
Avatar billede hitengel Praktikant
26. april 2003 - 15:37 #2
Mht. til kildeanvisninger skal de være i fodnoter...
Avatar billede 2400nv Nybegynder
26. april 2003 - 15:44 #3
Jeg spørger FORDI der må være en anden løsning end at printe forside og indholdfortegnelse ud for sig selv.

Kildeanvisninger skal ikke laves som fodnote, men laves sådan at man kan lave en side i rapporten der hedder kildeanvisninger, hvor alle kildeanvisningerne bliver skrevet i nummeret rækkefølge.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 15:57 #4
Se punkt 2 i dette link
http://www.eksperten.dk/spm/343818
Avatar billede 2400nv Nybegynder
26. april 2003 - 16:08 #5
Du mener dette:

2: Nederst på side 2 indsættes et sektionsskift, Indsæt->Sideskift m.m., Sektionsskift, fortsat

Vis->Sidehoved og sidefod, knappen Samme som forrige må ikke være aktiveret (det er den som standard) - knap nr. 5 fra højre, Luk

Placer markøren på side 3

Indsæt->sidetal, Klik på knappen Format, Nederst vælges: Begynd med 1
Vælg placering, og sidetallet skulle nu starte med side 1 på den fysiske side 3.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
26. april 2003 - 16:09 #6
Hvad med kildeanvisningerne??? Hvordan laver jeg dem??
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 17:04 #7
har ikke selv skulle skrive rapporter, men prøv dette.

Stil dig på det ord du vi kildeanvise. (jeg har engelsk version) Vælg insert - Reference - Footnote  du kan nu vælge at indsætte som footnote eller endnote o.s.v.  Prøv dig frem ;-)
Avatar billede 2400nv Nybegynder
27. april 2003 - 13:22 #8
Der må der være en som ved, hvordan man laver kildeanvisninger?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 14:02 #9
Er det ikke normalt at lægge sin kildeanvisning sidst i dokumentet eller måske som footnote? hvis ja, hvad er der så i vejen med min henvisning??
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2003 - 14:02 #10
Sagt på en anden måde, hvad er det du vil have foretaget?
Avatar billede almaj Nybegynder
27. april 2003 - 15:03 #11
Svaret fra hov-sa på kildenoter er da lige præsist det du skal bruge i den danske version hedder det referencer ->fodnoter (her kan du så vælge placeringen af dem) og en note er jo det du skal lave - du vil bare gerne have dem samlet til sidst i din opgave istedet for på hver eneste side...
Avatar billede 2400nv Nybegynder
30. april 2003 - 17:56 #12
Jeg har prøvet at lave en slutnote, men det virker ikke helt som det skal. Den laver slutnoten (listen) sidst i dokumentet, men kan man ikke selv vælge, hvor i dokumentet slutnoten (listen) skal være?

Jeg har heller ikke helt fået det til at virke, det med at der ikke skal være sidetal og sidehvoved på forside og indholdsfortegnelse. Side 3 skal starte med side 3 (ingen sidetal på side 1 og 2).

Prøver lige at kigge på det igen her i weekenden, hvor jeg har lidt mere tid.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2003 - 01:31 #13
Slutnotes kommer jo i slutningen af et dokument, da de fleste gerne vil have henvisningerne liggende her. Du kan i midlertid bestemme at de skal komme efter et sektionsskift. Så hvis det er det du ønsker, må du lægger sektionsskift nederst på dine sider. Det med sidetallene kan drille, så du må prøve dig lidt frem. Håber du finder en løsning.
Avatar billede 2400nv Nybegynder
05. maj 2003 - 18:55 #14
Jeg prøver mig frem. Tak for hjælpen!!