Avatar billede ofirpeter Nybegynder
26. april 2003 - 11:08 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ID MySql

Mathis har lavet en fin "opskriftsamling" til mig!
Men der er en ting der ikke helt virker endnu!
Når man tilføjer en ny opskrift, skal man skrive ID, det giver en masse besvær.. Da folk så skrive samme id osv.

Nogen der kan hjælpe mig med at få det til, automatisk at sætte den til "næste ledige værdi" ?

I kan se den her: http://clint-mathis.starthotel.dk/opskrift/

Og hente den ned her:
http://clint-mathis.starthotel.dk/opskrift/opskrift.zip
Avatar billede the-webghost Nybegynder
26. april 2003 - 11:12 #1
Du skal ind under tabellen "ID" og vælge "auto_increment" og så skal den sættes til Indekseret!
Så er det problem løst =)
Avatar billede sthen Nybegynder
26. april 2003 - 11:13 #2
Det skal laves i jeres database.

Her skal i angive at feltet med navnet 'id' skal være auto-increment, så kører det helt af sig selv
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
26. april 2003 - 11:18 #3
Det lyder let! Men virker ikke helt! :)
Når jeg ændre til auto-increment, får jeg denne fejl.

Fejl

SQL-forespørgsel :

ALTER TABLE `opskrifter` CHANGE `id` `id` VARCHAR( 50 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT

MySQL returnerede:

Incorrect column specifier for column 'id'
Avatar billede the-webghost Nybegynder
26. april 2003 - 11:25 #4
Ja....du skal gå derind hvor der er en liste over tabellerne der er lavet, altså ID og de andre du har....

Under handlingen skal du til højre for "ID" trykke på Indeks...når du har gjort det så går du ind og laver "ID" til auto_increment
Avatar billede sthen Nybegynder
26. april 2003 - 11:28 #5
Samtidig skal du sætte din kolonne 'id' til 'INT' og ikke 'VARCHAR'
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
26. april 2003 - 11:42 #6
the-webghost  -> Jeg har ikke en tabel der hedder ID, det er en kolonne.

Jeg gør sådan: http://www.danskweb.dk/exp.jpg Men det virker stadig ikke?
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
26. april 2003 - 11:51 #7
Har fået det til at virke! Prøver lige at se om det virker :)
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
26. april 2003 - 13:03 #8
Det virker i deler..
Avatar billede sthen Nybegynder
26. april 2003 - 13:21 #9
tak tak - og god weekend