Avatar billede oles Nybegynder
26. april 2003 - 02:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan mit bundkort klare en større processor??

Hejsa,
Jeg vil høre om i kan hjælpe mig. Jeg ønsker at opgradere min processor , men er ikke helt klar over hvad mit bundkort kan klare. Mit bundkort er et Chaintech CT-7AJA og jeg har en Duron 600@867, men vil gerne have noget større - en Athlon Thunderbird eller bedre.

Kan i hjælpe mig, hvad vil et sådan bundkort kunne klare.

I min manual står der  .. optil 950 MHz, på Chaintechs hjemmeside står der op til 1000 MHz og et andet sted har jeg set .. optil 1200 MHz ! Hvad vil der ske hvis jeg isætter en processor på fx. 1300 ? Kan man  evt. "neddrosle" den vha. multiplier??

Jeg kan se at fx. Thunderbird 950 har en fsb på 200 og Thunderbird 1333 har en på 266 - Kan mit bundkort køre med 266?

På forhånd tak for hjælpen..

              Ole
Avatar billede chalde Seniormester
26. april 2003 - 02:20 #1
prøv og kigge her: http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/product_list.asp?MPSNo=13&SPSNo=12
kan ikke finde et der kun hedder 7aja, men nogle der hedder lidt mere.. der kan du læse hvad fsb er... men chaintech er ret sparsomme med oplysningerne (har selv et chaintech mobo)
Avatar billede chalde Seniormester
26. april 2003 - 02:23 #2
okay... er lidt trær, så jeg havde ikke læst spørgsmål rigtigt... Ser at du har været inde og se på deres hjemmeside..
Avatar billede inmyworld Nybegynder
26. april 2003 - 02:40 #3
dit bundkort kan gå op til 1 Ghz men du kan nok godt bruge en bios fra 7AJA2E, så kommer du op på 1,4 Ghz. men du skal nok prøve at skive ned til dem.
Avatar billede oles Nybegynder
26. april 2003 - 22:08 #4
Jeg har skrevet til Chaintech og afventer svar.
Hvad med de resterende spørgsmål? Nogen bud?
Avatar billede inmyworld Nybegynder
27. april 2003 - 01:32 #5
jeg har selv en amd cpu 2400+ i et bundkort der max kan klare en 2100+ og mit bundkort ser bare kun en 2100+. men jeg vil ikke love dig at du kan få det til at virke.