Avatar billede cpc Nybegynder
25. april 2003 - 12:56 Der er 5 kommentarer

Oprettelse af hjemmeside

Jeg har købt et domænenavn og en plads på webhotellet web10. Har lavet en hjemmeside i frontpage og vil nu have den ud på det store internet.
Er der en der kan fortælle mig hvordan det gøres.
Avatar billede jensendk Nybegynder
25. april 2003 - 12:57 #1
Du skal oploade siden. Mener at web10 har en guide til den slags. www.web10.dk (Ikke overraskende
Avatar billede doodoo Novice
25. april 2003 - 12:59 #2
Du skal bruge et ftp program.... fx. cuteftp... hvor du så skriver:
host: ditdomaine.dk
user: dit bruger navn
password: dit kodeord...

så skal du simpelt nok smide filerne ind på webhotellet.

Prøv evt. at søge på den side du har domaine og hotel på.. der skulle gerne stå noget om det..
Avatar billede cpc Nybegynder
25. april 2003 - 13:00 #3
ftp program? Er det noget jeg kan downloade et sted?
Avatar billede doodoo Novice
25. april 2003 - 14:57 #4
jep... www.download.com søg cuteftp eller wsftp eller bare ftp så kommer der en række op...
Avatar billede lousoe Nybegynder
25. april 2003 - 19:17 #5
Du kan uploade direkte fra Frontpage.
Åbn dit websted, og brug den facilitet der hedder "Udgiv Web-sted".
Når du senere laver ændringer på din hjemmeside og laver et nyt upload, så holder FrontPage styr på hvilke sider du har ændret, og programmet uploader derfor ikke mere end nødvendigt.
Jeg har dog erfaring for, at Frontpage ikke altid får ryddet op på destinationserveren, det gælder især sletning af fx .pdf og .doc.

Hvis du har ME eller XP så kan du også benytte stifinder til at få adgang til serveren.