Avatar billede pingo Nybegynder
21. november 2000 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af AppendChunk i forbindelse med BLOB i SQL Server 7

Hejsa.

Jeg har oprettet dette spg. i MS Sql, men ingen har svaret - jeg tænkte folk heri kunne ske at vide det.

Jeg sidder og skal loade et billede op i en database - og det vil bare ikke virke - hvad gør jeg forkert?

Her er min kode (Image.Image) er den binære data jeg får fra mit billede objekt.

Set RS = Server.CreateObject(\"ADODB.recordset\")
RS.Open \"tblGenerated\", Conn, adOpenDynamic, adLockOptimistic
RS.AddNew
RS(\"Image\").AppendChunk Image.Image

Der er 200 point!
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
24. november 2000 - 17:29 #1
Kender ikke til AppendChunk, men du skal afslutte dit statement med en Update kommando...

Men prøv at kikke på dette http://msdn.microsoft.com/library/periodic/period98/image.htm
Avatar billede pingo Nybegynder
25. november 2000 - 12:47 #2
frank: yep - men det er ikke det der er problemet - den laver frejl i appendchunk linien.
Avatar billede futtah Nybegynder
02. august 2001 - 11:28 #3
kiggede lige et smut forbi asp.dk og fandt det her:

RS.Open .....
RS.AddNew
RS(\"Image\").AppendChunk(Image.Image)
RS.Update

Har selv prøvet det, og det virker :)
Avatar billede pingo Nybegynder
02. august 2001 - 11:32 #4
Yep - men det er det der laver fejl.
Avatar billede pingo Nybegynder
02. august 2001 - 11:32 #5
Lukket.