Avatar billede tkjerulf Nybegynder
24. april 2003 - 15:42 Der er 5 kommentarer

standard tags i html emails sendt via formular til brugere

Hej,
jeg har en formular, som pt sender text nyhedsbreve til mine kunder.
Denne formular vil jeg nu lave om til html
jeg bruger cdonts, og den er sat til html.

*** EMAILEN JEG HENTER
myemail=Trim(Request.Form("afsender_mail"))

NY LYKKE DER SENDER
repeat until rs.eof
firstname = rs("navn")
mail.subject="nyhedsbrev"
mail.body=
SÅ HVODAN SKRIVER JEG EN TAG der indeholder navnet på modtageren (ex Kære Bent...)
mail.send
..
rs.movenext
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. april 2003 - 17:09 #1
Er det sådan her du mener ?

mail.body= "Hej" & Modtager
Avatar billede oasen Nybegynder
24. april 2003 - 17:19 #2
mail.body = "<b>Kære " & rs("Brugernavn") & "</b>"

Sådan du mener?
Avatar billede tkjerulf Nybegynder
24. april 2003 - 18:00 #3
Desværre ikke helt så enkelt :-)
Husk på at brevet er skrevet i en formular, indholdet af formularens indhold bliver derefter sat til at være lig med Body.

Derefter begynder lykken der så sender emails ud, i denne lykke henter jeg brugerens navn.

Jeg har derfor brug for en eller anden html tag der indeholder brugenrens navn :-)
Avatar billede oasen Nybegynder
24. april 2003 - 19:30 #4
Så kan du jo lave et lille "trick", når du indskriver mailen i formularen.

Skriv f.eks. følgende i formularen:

<html>
<head>
</head>
<body>
[Overskrift]
Dette er nyhedsbrev nr. <b>598</b>, og her kan du bl.a. finde ud af, hvordan du <i>afmelder det</i><br><br>.
<font color="#000099">Mvh. tkjerulf</font>
</body>
</html>

Når du skal sende det, kan du gøre følgende:

repeat until rs.eof
firstname = rs("navn")
mail.subject="nyhedsbrev"
mail.body = Replace(Request.Form("brev"), "[Overskrift]", "Kære " & rs("Brugernavn") & "<br><br>")
mail.send
..
rs.movenext

Så bliver "[Overskrift]" f.eks. erstattet med "Kære Bent<br><br>"
Avatar billede tkjerulf Nybegynder
05. maj 2003 - 17:32 #5
Super virker perfekt, undskyld den lange ventetid mht. besvarelse!