Avatar billede camras Nybegynder
24. april 2003 - 15:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rullemenu + billede

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en scrollbar/rullemenu der går på tværs af siden, således at den ruller når musen føres over. (Den skal laves ligesom den der er på www.pej.dk)
Endvidere skal jeg have lavet en side, hvor man kan klikke på et billede, hvorefter der så skal "rulle" et nyt billede frem på siden. Billedet skal nærmest rulle ned foran det andet der er på siden. Kan det lade sig gøre - og hvis ja hvordan?
Avatar billede snolle Nybegynder
06. maj 2003 - 18:02 #1
enten kan du definere laget <div id="navn">

Og så i dit style sheet

#navn {
Position: absolute;
left: center;
top: center;
}
eller hvor det nu skal stå samme som <div style="position:absolute;left:center;top:center;>

Evt. læs på www.html.dk der er nogle eksempler mener jeg

Eller også kan du bruge iframe samme præncip som tabeller:

<iframe name="main" src="start.html" id="navn" scrolling="yes" frameborder="0" noresize width="XXXpx" height="XXXpx">
</iframe>

name="main" betyder at du skal sætte dine target="main" så kommer de i iframen src="" er den url der starter inde i iframen og id navnet er igen det du skal definere position med hvis sidden altid skal være i midten kan du f.eks. kaste frameset udenom www.gammeltorv.dk (samme eksempler) som jeg har givet til 2 andre hehe...ved ikke om du vidste det her i forvejen. Bare æVlig så:P
Avatar billede camras Nybegynder
07. maj 2003 - 08:17 #2
Tak for svaret - det vil jeg prøver...
Avatar billede snolle Nybegynder
07. maj 2003 - 09:28 #3
Håber det virker :)
Avatar billede snolle Nybegynder
07. maj 2003 - 09:29 #4
Hm har du allerede accepteret dit eget svar? :P