Avatar billede sly2001 Nybegynder
24. april 2003 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

bulk og retail

Er der nogen der kan give mig en kort forklaring på bulk og retail. ???
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 00:02 #1
Retail: En fin "kasse" med manual, kabler, software osv osv.
Bulk: en "skrabet" udgave. Kun selve hardwaren. + evt. drivere
Avatar billede grunken Nybegynder
24. april 2003 - 00:02 #2
Retail = varen i flot æske (manual + driver + hardware)
Bulk = varen uden flot æske (manual + driver + hardware)

-grunken
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 00:04 #3
Når du køber hardwaren i BULK udgave, får du kun hardwaren + drivere med. I Retail udgaven kommer hardwaren og drivere også, men her får du det i original indpakning og der er ofte manual + ekstra CD’er eller lign. med. Begyndere bør holde sig til Retail, mens de mere professionelle oftere køber BULK udgaver af hardwaren.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 00:04 #4
så kan det vist ikke siges mere tydeligt :o)
Avatar billede teknik Juniormester
24. april 2003 - 00:18 #5
Er også tit et enkelt spil eller to med i "retail", og ofte er prisen den samme, eller meget tæt på.