Avatar billede jochke Nybegynder
23. april 2003 - 22:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder denne?

<xsl:value-of select="*[local-name()='channel']/*[local-name()='title']"/>

HVad betyder det der står inde i ""?
Avatar billede sneakie03 Nybegynder
23. april 2003 - 22:27 #1
hvis du programmere betyder "" tegnet at det der står imellem udgør en tekst...
så hvis der står "hej" står der hej i det åbne program... jeg kan se på den kode at det er navnet på en title den skal vise, som afhænger af hvad valgene er...
Avatar billede jochke Nybegynder
23. april 2003 - 22:39 #2
Hmm blev jeg ikke meget klogere af... :(
Avatar billede jochke Nybegynder
23. april 2003 - 22:40 #3
Hvad så med local-name()?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 22:43 #4
local-name() er en XPath funktion der returnerer navnet på et XML element uden hensyntagen til namespace - dvs. at din value-of udskriver alle elementer der hedder "title" (f.eks. <x:title> eller <RDF:title>) som ligger inde i et "channel" element (igen: <exxx:channel> eller <test:channel>) der ligger inde i det nuværende element (den første '*')...

- spørgsmålet er så om det hjalp... :-)

/CS
Avatar billede jochke Nybegynder
23. april 2003 - 22:51 #5
Oki...har det noget at gøre med at den melder fejl når jeg prøver at skrive:
    <xsl:for-each select="/rdf:RDF/item">
Den kan vist ikke lide : i stinavnet.
Avatar billede jochke Nybegynder
23. april 2003 - 22:52 #6
Jeg tror jeg har fattet at XPath er "stien" ud fra tagsne... :)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 23:05 #7
Ligner samme problem som jeg svarede på i http://www.eksperten.dk/spm/343881/

<item> elementerne har ikke noget prefix ("rdf:" er et prefix), og tilhører derfor default namespacet, som defineres vha. xmlns="..." (i dit tilfælde xmlns="http://purl.org/rss/1.0/") - men det skal også defineres i StyleSheet'et for at virke, men her er du nødt til at sætte et prefix, da dine normale HTML outputs ellers ville få samme namespace == BØVL...

Derfor skal du i StyleSheet'et sætte et prefix, f.eks. "i" (xmlns:i="http://purl.org/rss/1.0/") og angive din XPath sådan:

<xsl:for-each select="/rdf:RDF/i:item">

/CS

pyha - det bliver altså hurtigt langhåret... :-)
Avatar billede jochke Nybegynder
23. april 2003 - 23:07 #8
Hehe...ja de ligner efterhånden hinanden. Det er mig der har oprettet begge to. Men troede ikke de kom til at ligne hinanden så meget. :D