Avatar billede alleslev Nybegynder
23. april 2003 - 19:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opdater via ASP kode

Hej
jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men er der noget asp kode man kan få til at opdater webstedet sådan at det der såt i adresse linien beholdes sådan at vis man er på siden default.asp?side=debat&vis=nyt_indlaeg ikke slettes fra linien?

det skal være sådan at den opdatere siden vis den der eks står action=opdater i adresse linien
Avatar billede -master-d- Nybegynder
23. april 2003 - 20:39 #1
SÅdan her :

<%If Request("action") = "opdater" Then%>
<script>
window.location.reload();
</script>
<%End If%>
Avatar billede alleslev Nybegynder
23. april 2003 - 20:55 #2
fedt det virker godt -  men den går i loop den opdatere hele tiden aner ikke hvorfor - kan man ikke sætte antal gange eller timeout eller noget
Avatar billede mmt Nybegynder
24. april 2003 - 13:36 #3
hvad skal du bruge det til? Hvorfor vil du reloade lige efter at siden er blevet reloadet?
Avatar billede tsunami Nybegynder
24. april 2003 - 13:48 #4
mmt >> For at kunne opdatere siden output med nye informationer tror jeg

alleslev >>

<input type="button" name="opdater" value="opdater" onSubmit="window.location.reload();">

Kan du ikke bruge sådan en knap istedet??... eller er der en anden grund til du skal gøre det med ASP?
Avatar billede alleslev Nybegynder
24. april 2003 - 16:51 #5
Ja det er fordi  at den skal opdatere automatisk et sted på siden ellers tror brugeren ikke han er logget ind
Avatar billede mmt Nybegynder
24. april 2003 - 19:47 #6
nå men så kan du vel bruge det tsunami har skrevet?
Avatar billede jelle Nybegynder
25. april 2003 - 09:45 #7
nej - jeg ville helst have det til at ske automatisk - ellers virker det lidt forkert for brugeren
Avatar billede alleslev Nybegynder
25. april 2003 - 12:51 #8
Jelle = alleslev,  skrev fra en vens bruger uden at jeg var klar over det
Avatar billede tsunami Nybegynder
25. april 2003 - 13:19 #9
Så kan du da bare på login knappen lave onSubmit="framename.location.reload();"

hvis du altså bruger frames... ellers bliver siden da også automatisk genlæst når du logger ind hvis ikke du bruger frames...
Avatar billede alleslev Nybegynder
27. april 2003 - 10:21 #10
det der sker når brugeren er logget ind at at han kommer 2 skrit tilbage til der hvor han kom fra. fordi det krævede login at bruge denne service - men når han så er kommet tilbage er menuerne jo ikke skiftet til brugeresn egen menu men står stadig som login menuer.
Avatar billede tsunami Nybegynder
28. april 2003 - 16:29 #11
Hvorfor laver du så ikke en Response.Redirect til den side istedet for at gå 2 sider tilbage?... det ville være lettere end at gå 2 sider tilbage og bagefter lave en

<SCRIPT='Javascript'>
opdater = <%=Session("login")%>
if(opdater){
window.location.reload()
}
</SCRIPT>

Eller er der andre der mener noget andet?... vil da synes at Response.Redirect er hurtigere og mere effektiv og spare en masse kode arbejde
Avatar billede alleslev Nybegynder
19. september 2003 - 11:04 #12
svar