Avatar billede sp Nybegynder
23. april 2003 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 SQL-sætning - > 1 SQL-sætning

set rs = Conn.execute("SELECT Top 1 * FROM " & username & " WHERE Posted <> Followed ORDER BY Followed DESC;")

SQL="SELECT * FROM " & username & " WHERE Posted < '" & rs("Posted") & "' AND Posted = Followed AND Trash=0 ORDER BY Posted DESC, Followed ASC;"

Kan man skrive det så det virker på samme måde med én SQL-sætning???
Avatar billede techhouse Nybegynder
23. april 2003 - 19:32 #1
Jeps... brug en join

select t1.* from " & username & " t1 left join " & username & " t2 on (t1.Prosted<t2.Posted) and t1.Posted=t1.Followed and t1.Trash=0 ORDER BY t1.Posted DESC, t1.Followed ASC
Avatar billede sp Nybegynder
23. april 2003 - 21:50 #2
Nej det virker ikke
Avatar billede renesvane Nybegynder
24. april 2003 - 08:22 #3
Det ser ud som om, du henter én post ud, og at det kun er feltet "Posted" du bruger. Du kan så bare sætte den første SQL ind i paranteser, der hvor før havde rs("Posted").
Du må bare ikke bruge SELECT TOP 1 *, for den returnere alle felter

SQL="SELECT * FROM " & username & " WHERE Posted < (SELECT Top 1 Posted FROM " & username & " WHERE Posted <> Followed ORDER BY Followed DESC) AND Posted = Followed AND Trash=0 ORDER BY Posted DESC, Followed ASC;"
Avatar billede sp Nybegynder
24. april 2003 - 11:00 #4
Kan man så gøre det samme med de 2 sætninger?

SELECT Top 1 * FROM " & username & " WHERE Posted <> Followed AND Followed < '" & fdays & "' AND Trash=0 ORDER BY Followed DESC

SELECT COUNT(*) AS Antalfo FROM " & username & " WHERE Posted > '" & rsClients("Posted") & "' AND Trash=0
Avatar billede renesvane Nybegynder
24. april 2003 - 11:58 #5
Det kan du, hvis du bruger SELECT TOP 1 Posted i stedet for SELECT TOP 1 *