Avatar billede laseb Nybegynder
23. april 2003 - 11:33 Der er 8 kommentarer

Læse dato blandt tal i en loaded variabel?!

Hejsa.
Lige et hurtigt spørgsmål:

Jeg ville gerne lave nedenstående, men kan ikke helt få det til at virke:

    if (minVariabel == 123456789+currentMonth+4567890+currentDate) {
        gotoAndStop(2);
    } else {
        gotoAndStop(3);
    }

Hvor fidusen er, at jeg læser en loaded variabel og tjekker, om nogle af tallene svarer til dags dato og måned. De øvrige tal er vilkårlige.

Kan det mon ikke lade sig gøre at få Flash til at forstå hvad jeg tænker?! :-)

/Lasse
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. april 2003 - 11:35 #1
Hvis det hele er tal bør du nok bruge parseInt...

123456789+parseInt(currentMonth)+4567890+parseInt(currentDate)
Avatar billede laseb Nybegynder
23. april 2003 - 11:54 #2
Hej igen.
Tak for det hurtige svar.
Nu har jeg prøvet at skære alt udenomshalløjet væk:

    if (calibrate == 1+parseInt(currentMonth)+2+parseInt(currentDate)) {
        gotoAndStop(2);
    } else {
        gotoAndStop(3);
    }

og har i første frame oprettet en variabel:
calibrate = 104223;

- men det virker ikke rigtig for mig. Gør jeg et eller anden forkert?

/Lasse
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. april 2003 - 12:18 #3
Hvad vil du dog have et tal foran for??
Avatar billede barklund Nybegynder
23. april 2003 - 12:20 #4
Hvad vil du opnå overhovedet? Som nikolaj har jeg heller ingen anelse om, hvad du prøver på at lave...
Avatar billede thulstrup Nybegynder
23. april 2003 - 12:29 #5
Jeg fatter heller ikke helt ideen med det, men det kan vel gøres sådan her:

stop();
var calibrate = 104223;
currentMonth = new Date().getMonth()+1;
if (currentMonth<10) {
    currentMonth = "0"+currentMonth;
}
currentDate = new Date().getDate();
if (currentDate<10) {
    currentDate = "0"+currentDate;
}
if (calibrate == 1+currentMonth+2+currentDate) {
    gotoAndStop(2);
} else {
    gotoAndStop(3);
}
Avatar billede laseb Nybegynder
23. april 2003 - 13:45 #6
Nej, det er nok heller ikke særlig logisk umiddelbart.

Kort fortalt:
Jeg loader en variabel ind i mit flash-program, som et andet program har skrevet. Dette program styrer en dims på USB-porten, og så snart dette program har kontakt til denne, skrives den kryptiske tekstfil, incl. datoerne.

Modsat, hvis det andet program ikke har kontakt til USB-dimsen, skrives filen ikke. Hvis man kopierer samtlige programfiler vil det altså kun være den rigtige tekstfil i én dag - med mindre kan kan gennemskue roderiet. Det er altså for at lave en simpel sikkerhed  á la en hardware-nøgle - med de ting, vi alligevel skal bruge i systemet.

Derfor skal jeg gerne have Flash til at forstå mig.

Jeg har prøvet Cellb10ock’s forslag, men jeg kan ikke rigtig få det til at virke, når jeg loader variablen til et target-mc.
Hvis nogen gider kigge, har jeg lagt en udgave ud på http://www.123.dk/test.zip

/Lasse
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. april 2003 - 13:49 #7
Lav din knap om til :

on (release) {
    if (testmc.calibrate == "1"+currentMonth+"2"+currentDate) {
        gotoAndStop(2);
    } else {
        gotoAndStop(3);
    }
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. maj 2003 - 14:25 #8
Og et svar.