Avatar billede tybz Nybegynder
23. april 2003 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overføre parameter via iframe

Jeg har en URL hvor jeg har en dymatisk parameter.
f.eks. www.blablabla.dk/test.html?test=100
på test.html er der en iframe hvor test parameteren overføres.
Jeg skal ud i noget javascript for at få denne parameter med og få kaldt iframen men hvordan gør jeg dette?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. april 2003 - 12:40 #1
Sådan noget i den slam stil ?

<script>
loca = "b"+window.location;
if(loca.indexOf("?")!=-1){
loc = loca.split("?");
alert(loc[1])
if(loc[1].indexOf("=")!=-1){
loc1 = loc[1].split("=");

        if(loc1!=undefined){
    // tjeck for at der rent faktisk også er en værdi efter =
        alert(loc1[1]);

        }

</script>
Avatar billede tybz Nybegynder
23. april 2003 - 12:43 #2
Ehmmm fandt løsningen selv.

<script>
document.write("<iframe width='500' height='600' frameborder='0' src='http://www.sitet.dk/fil.asp"+document.URL.replace('http://www.sitet.dk/fil.asp','')+"'></iframe>");
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2003 - 17:59 #3
<ole>

Det var dog en elendig og klodset løsning ... og forkert. Hvad i alverden vil du bruge det til?

/mvh
</bole>
Avatar billede tybz Nybegynder
24. april 2003 - 09:38 #4
Fik lige pudset det færdig:
<SCRIPT>
var Urlen = document.URL.substring(0,document.URL.indexOf("?"));
var Urlback = document.URL.replace(Urlen,"");
document.write("<iframe width=500 height=600 frameborder=0 src=http://www.ditsiteher/test.cfm"+Urlback+"></iframe>");
</SCRIPT>
Nu kan det bruges på alle sites :)

Ole...det er da genialt nok.
Jeg bruger det på en side der laver deres sider i en HTML editor.
Jeg skal så have min side ind på deres side og de køre ikke frames.
Jeg skal kunne kalde deres side med en parameter som så skal påvirke min side som de har som iframe.

Ser ikke nogen anden løsning på dette :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. april 2003 - 13:57 #5
Ja, okay ...... Genialt er der kun én, der finder det!  :D

Du må leve med en forældet og forkert syntaks (der formodentlig ikke kan læses af ret mange browsere mere - og under alle omstændigheder har en ganske kort levetid), samt en ualmindelig kluntet løsning.
Dig om det  :)