Avatar billede ossy Nybegynder
20. august 1999 - 13:06 Der er 25 kommentarer

Linieskifts omdannelse fra AccessTabelfelt til ASP-output...

Jeg har et ProdInfo felt i min db, hvor jeg f.ex. gerne vil liste cd-tracks. Hvordan laver man linieskift, så outputtet i asp-filen bliver pænt listet???

Jeg så et indlæg i activeserverpages.dk med form-linier fra et textarea, der kunne listes fint...men det virker ikke her...

HELP???
Avatar billede pingo Nybegynder
20. august 1999 - 13:13 #1
Fra Database til HTML:

Replace(tekst,Chr(13),"<BR>")

Fra HTML til Database:

Replace(tekst,"<BR>",Chr(13))
Avatar billede sone Nybegynder
20. august 1999 - 13:14 #2
Det burde da ellers hjælpe...
Hvordan er dine tracks indtastet: Som ét textarea eller flere enkelte input-felter ?

Hvordan udskriver du disse tracks nu ?
Avatar billede ossy Nybegynder
20. august 1999 - 13:25 #3
hvis det er koden jeg skal bruge, hvordan laver jeg så linieskift inde i Access??? Hvis man hitter Enter, så hopper den jo bare til det næste felt...

feltet ProdInfo har datatypen "Tekst" - er det ok?
Avatar billede pingo Nybegynder
20. august 1999 - 13:26 #4
Access er ikke en tekstbehandler!
Avatar billede ossy Nybegynder
20. august 1999 - 13:26 #5
>>>>pingo

og hvad er Chr(13)???
Avatar billede sone Nybegynder
20. august 1999 - 13:31 #6
Indtaster du data direkte i Access (og ikke fra en side) ?
Avatar billede pingo Nybegynder
20. august 1999 - 13:34 #7
Chr(13) er tegnet for linieskift - altså når du trykker enter....
Avatar billede meyer Nybegynder
20. august 1999 - 13:38 #8
Laver du den fra formfelt i ASP laver du ikke en <input...> men en <textarea>, når du så taster retur kommer det med i databasen, derefter viser du det med:

<%=Replace(rs("ProdInfo")&"", vbCrLf, "<BR>")%>

Som omdanner den din retur til <br> :o)

Meyer
Avatar billede ossy Nybegynder
20. august 1999 - 13:50 #9
>>>sone

lige nu gør jeg...admin-siden er ikke helt færdig...

min kode ser sådan ud, måske hjælper det jer???

<font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1" color="#FFFF00"><%
strId1 = Request.QueryString("id1")
strId1 = Replace(strId1, vbCrLf, "<br>")
Response.Write strId1
%></font>
Avatar billede pingo Nybegynder
20. august 1999 - 13:51 #10
Har du dit felt markeret som et notat i databasen?
Avatar billede sone Nybegynder
20. august 1999 - 13:54 #11
strId1 som indeholder parametren fra URL'en kan jo indeholde linieskift (VbCrLf) så REPLACE-linien er uden virkling.

Hvad er det for nogle linieskift du vil lave i Access - jeg er ikke helt med...
Avatar billede ossy Nybegynder
20. august 1999 - 14:02 #12
>>>>pingo

Det har jeg prøvet - notat - men det virkede ikke...
Avatar billede ossy Nybegynder
20. august 1999 - 14:09 #13
>>>sone

Prøv lige at se på siden:

http://www.radiocharlie.dk/scooter/Zyber/3/indhold3.asp

og tryk på Lenny K's (i)- link

Giver det mere mening??? Nu kan du jo se, hvordan det står i en lang skidestak... ;O)

Avatar billede sone Nybegynder
20. august 1999 - 14:29 #14
Der er ingen (i):

ADO could not find the object in the collection corresponding to the name or ordinal reference requested by the application.

/scooter/Zyber/3/indhold3.asp, line 98
Avatar billede ossy Nybegynder
20. august 1999 - 14:45 #15
ok ok...prøv lige igen...jeg tror du ramte lige der, hvor jeg lavede om i db'en... ;O) Sorry...

Avatar billede sone Nybegynder
20. august 1999 - 14:48 #16
Øøhhh.... Hvorfor sender du alle data med over?
Du skal sende Lenny's database-ID med, og så på siden info.asp finde alle tracks i databasen via ID'et.
Avatar billede ossy Nybegynder
20. august 1999 - 14:57 #17
Mand...det er jo det jeg har spurgt om på syvtusinde måder i alle mine indlæg... men ingen skriver koden til hvordan man via et id-value kan hente resten af rs'ets data...

hvordan ville du lave denne lille info side? skriv koden...

undskyld den skarpe tone, jeg er bare lidt stresset.... ;o)
Avatar billede meyer Nybegynder
20. august 1999 - 15:03 #18
Kan du ikke zippe det hele og sende det til mig så skal jeg klare den for dig??

mmg@mmg.dk

Meyer
Avatar billede sone Nybegynder
20. august 1999 - 15:03 #19
OK... på indhold3.asp henter du alle produkter og de tilhørende tracks fra databasen.
Koden som henter tracks flytter du til info.asp.

I stedet for at hente alle data fra databasen, skal du kun hente de tracks som hører til det ID du får over:

SQL="SELECT tracks FROM tabel WHERE prodid='" & Request.QueryString("id1") & "' ORDER BY tracknr"
Avatar billede ossy Nybegynder
20. august 1999 - 15:09 #20
tracks'ene er blot en tekst/notat i et felt der hedder ProdInfo - der kommer også andre produkter, som ikke nødvendigvis omhandler musik...har det en betydning for det du lige skrev, sone?

>>>meyer

hvor meget af det har du brug for?

indhold3.asp og info.asp??? eller også db'en???
Avatar billede sone Nybegynder
20. august 1999 - 15:10 #21
Også DB'en, tak !

psp@mindpass.com
Avatar billede meyer Nybegynder
20. august 1999 - 15:11 #22
Også db, så er det lidt nemmere :o)
Avatar billede meyer Nybegynder
20. august 1999 - 15:35 #23
Den ligger i din postkasse :o)

Meyer
Avatar billede ossy Nybegynder
21. august 1999 - 13:59 #24
>>>>meyer TAK! Jeg kigger på det i morgen...har tømmermænd idag... *dunk dunk* ;o)
Avatar billede ossy Nybegynder
23. september 1999 - 09:34 #25
>>>>>meyer Svar på spørgsmålet og points'ene er dine! altså et fake svar - du har jo gjort arbejdet allerede!

/ossy