Avatar billede lindsten Nybegynder
23. april 2003 - 10:03 Der er 4 kommentarer

Ved lukning af et vindue, mangler jeg en tekstboks

Når jeg lukker et vindue i explorer, ønsker jeg at der kommer en advarsel til brugen f.eks.
"Er du sikker på, at du vil afslutte?" Ja Nej
Jeg har en ide om at der skal fyres en onClose event af når, vinduet lukkes, men jeg har ingen ide om der findes en form for alert-box. Hvor teksten på knapperne kan defineres og hvor brugeren ved svaret "nej", forbliver i vinduet. Hvis brugeren vælger "Ja", så lukkes vinduet og brugeren omdireigers til en anden side, der så skal lukke ned efter 15 sekunder.
Avatar billede fritz-79th Nybegynder
23. april 2003 - 14:05 #1
jeg er ikke lige helt med men, her er måske noget

function luk(){
    lukvin = confirm('Er du sikker på at du vil afslutte?');
    if(lukvin == true){
        farvel = window.open('goodbye.asp');
        setTimeout('farvel.close()',5000);
        return true;
    }else{
    return false;
    }
Avatar billede fri-hash Nybegynder
23. april 2003 - 14:24 #2
du skal bruge onbeforeunload=, hvis du ønsker at boksen skal vises inden vinduet lukkes, men uanset om der vælges "OK" eller "Annuler", lukkes vinduet.

mig bekendt kan du ikke forhindre at et vindue lukkes ved tryk på krydset i øvre højre hjørne

hvis det er en statisk side kan du omgå dette ved at åbne et nyt vindue med siden ved valg af "Annuler", dette vil dog ikke fungere efter planen med en dynamisk genereret side

eksempel på "luk.html"
<html>

<head>
<script>
    function luk(){
        if(confirm("lukke?")){
            return true;
        }else{
            window.open("luk.html");
        }
</script>
</head>

<body onbeforeunload="luk();">

hej og farvel

</body>

</html>
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2003 - 15:24 #3
<ole>

<body onbeforeunload="return 'du er ved at lukke - vil du det?'">

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2003 - 15:25 #4
Det gør, hvad du efterlyser, men virker kun i IE  ;o)