Avatar billede blueeye97 Nybegynder
23. april 2003 - 08:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Crystal Report IGEN !

Der må da være en som kender til Crystal Report...

Report1.SelectionFormula = "{medarbejdere.ind_dato} like '" & "01-04-2003" & "'"

Ovenstående finder alle de records hvor ind_dato er lig med 01-04-2003. Men jeg ønsker at finde de records hvor ind_dato er en specifik måned. F.eks. april. Jeg har virkelig forsøgt at "putte" month ind i formlen på alle mulige måder uden held. Hjæææææææææælp.....
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
23. april 2003 - 09:28 #1
Hmmm.. Jeg har løst det ved at lave et skjult databasefelt kun med måned. MEN... Hvis der er en der har de vise sten, er det da stadigvæk point værd...
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2003 - 09:55 #2
Hi! I dont know much about Crystal buy I may be able to help with the problem.
First what database are you using, Access/SQL Server?
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2003 - 09:55 #3
what is a "skjult databasefelt "?
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
23. april 2003 - 11:01 #4
A hidden field just containing the month...
I'm using an access base.  I  have allso tryed to send the report to a file or mapi via this code:

Report1.ReportFileName = App.Path & "\liste.rpt"
Report1.Destination = crptMapi
Report1.PrintFileType = crptCrystal
Report1.PrintFileName = "h:\test\filename.Text"
Report1.EMailToList = "adress@mail.dk"
Report1.EMailCCList = ""
Report1.EmailSubject = "Test"
Report1.EMailMessage = "Test"
Report1.Action = 1

But i get this error "Missing or out of date export DLL"
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2003 - 11:17 #5
your last comment 23/04-2003 11:01:19 doesnt have much to do with the original question does it?

In your report I would assume that you are using a table, well in Access you can make a query where you include a calculated field which (like your hidden field) contains the month.
EXAMPLE:
SELECT ......, Month([ind_dato]) as MD FROM medarbejdere

You may also be able to use something like this

Report1.SelectionFormula = "{medarbejdere.ind_dato} between #" & "01-04-2003" & "# AND #" & "01-05-2003" & "#"
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
23. april 2003 - 11:29 #6
Sorry Terry, but as i wrote, i had allready solved the first problem and therefore i thought it was ok to ask another instead of. The first part of your answer (select) has no effect on a report as far as i know. But i will try the last part.

And last... If you do have a solution to my 2nd question i would be glad...
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2003 - 11:41 #7
Hvis der er en der har de vise sten, er det da stadigvæk point værd...!
No sorry I dont have an answer to 2nd
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
23. april 2003 - 13:07 #8
ok. Better give ya the points...
Avatar billede poujor Praktikant
10. oktober 2003 - 16:02 #9
Hvad med at benytte month({medarbejdere.ind_dato})?