Avatar billede pcdj Nybegynder
23. april 2003 - 00:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Divx film hakker

CPU 1550 Mhz
8x Agp på bunden
Xabre Grafik kort 128 Mb ram

Hvorfor hakker mine Divx film både i dvd og brænder drev og fra harddiske
Avatar billede impulze Nybegynder
23. april 2003 - 00:44 #1
måske skulle du hente nogle codec... fx xvid og så'n...
Avatar billede impulze Nybegynder
23. april 2003 - 00:44 #2
hvad for nogle programmer bruger du til at afspille dine film på?
Avatar billede hermandsen Juniormester
23. april 2003 - 02:00 #3
Start med at hente BSPlayer (www.bsplayer.org), da den går for at være hurtigere (det er den også, synes jeg)...

Højreklik på video-billedet og vælg Egenskaber->DivX Decoder Filter og sæt Quality level til MIN...

Andet kan jeg ikke lige komme på... Luk evt. diverse processer-krævende programmer... SETI@home, Virusscanner, firewall osv...

//hermandsen
Avatar billede pondo Nybegynder
23. april 2003 - 14:41 #4
der er ikke noget at gøre hvis filmen er i for lavt frame/sec rip...
tjek under egenskaber for filmen og kig under avanceret.... der skulle stå hvilket codec osv den er rippet i OG der står oxo hvor mange frames/sec den er rippet i... 23 frames er i underkanten og ikke godt alt under det er lige til at smide ud!! normalt skal filmen være i 25 frames (da øjet kan opfange de enkelte billeder når man når ned på 23 frames/sec).
Eneste løsning hvis dette er problemet er en recompressing eller ny download/rip

Pondo and out
Avatar billede bossnos Nybegynder
23. april 2003 - 23:18 #5
Dette program kan muligvis afhjælpe dit problem.
ftp://dlb.pchome.net/multimedia/mpeg/Nimo50Build9Beta1.exe
bare installer uden at pille alt for meget ved indstillingerne, så er der en mulighed forat dit problem er løst.
Avatar billede hermandsen Juniormester
24. april 2003 - 02:33 #6
>>bossnos
Nej!! Nimo gør det bare værre, stort set hver gang!!

Hvis man mangler et codec, så finder man ud af hvilket man skal bruge vha. GSpot (www.divx-digest.com/software/gspot.html), og så finder man codec'et med Google!!

Slut færdig, længere er den ikke!! ;)

//hermandsen
Avatar billede jonaslyn Nybegynder
03. maj 2003 - 17:07 #7
prøv xvid video codec