Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 19:50 Der er 60 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP HASTER.....!!!!!!

Hejsa håber der er nogen der kan hjælpe

Vi er igang med at lave en webservice således at folk kan købe webhoteller og domænenavne hos os og derfor vil vi gerne vide ALT om hvad der skal bruges til dette.

Hvad skal vi bruge??
(Programmer?)
(Computere)
(beskriv programmerne tak vi er ikke de største nørder ;o)

Håber der er nogen der vil hjælpe os

MVH
Kim Sand Sørensen
Avatar billede parazite Nybegynder
20. november 2000 - 19:53 #1
For at folk kan bestille domænenavne gennem Jer, skal I stå som registranter hos DK-Hostmaster. Tilmelding koster 5000,- og sker hos http://dk-hostmaster.dk

- Parazite
Avatar billede -mundi- Nybegynder
20. november 2000 - 19:57 #2
Hvis i ikke er de største nørder, tror i så ikke i vil få svært ved at køre en profitabel forretning.... Jeg mener hvis i skal ud og søge konsulent bistand hver gang der skal sættes server op, eller installeres komponenter ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:01 #3
Hvad vil i køre NT, Linux eller Unix?
Avatar billede parazite Nybegynder
20. november 2000 - 20:04 #4
Hvor mange penge har I sat af til projektet?
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:05 #5
vi vil køre NT eller win 2000 adv. men jeg ved ikke rigtigt hvad der køre bedst. i spørgsmålet manglede jeg svar på hvordan jeg kan køre php, cgi, asp osv. og hvilke programmer der skal bruges til disse services.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:05 #6
Computer (hvis NT)

Hvis i ikke kender så meget til det var en server nok en rigtig god ide der har Zitech 4 gode..

En PIII 700 MhZ til 10.480.00 ex moms
Der er 64 SD RAM i så hvis i fylder små 256 mere i eller lign.

Programmer:

IIS eller Apache
GF6 til FTP server
Frontpage program
PHP
MYSQL
m.m.m.
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:06 #7
vi skal ikke være registrator da vi kan få registreret domæner til 175,- kr og få DNS hosting for 50,- kr om året pr. domæne.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:06 #8
Du kan sætte ASP, PHP, CGI m.m. op på dem alle.

Dog er Apache den billigste løsning.

Dertil skal i også havde en mail server samt 2 DNS servere hvis i vælger at havde domæner hos jer selv.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:08 #9
Vil dog mene at hvis i skal igang på egen linje skal i nok regne med små 75.000 - 100.000 de første 3 måneder og derefter små 15-20.000 kr
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:08 #10
vi regner med at vil sælge domæner til 199,- og det mindste webhotel til omkring 20,- om måneden.
men hvilken forbindelse er minimum, vi har allerede 17 domæner til vores server.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:10 #11
Du skal tænke på at en ordenlig forbindelse koster min. 10.000 kr pr. måned så hvor er 17*20?
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:11 #12
har i forslag til hvad man ellers kan tjene på når man har det hele, kan det betale sig at opsætte DNS servere?
jeg ved at man skal have 2 linie hvis man skal dette.
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:12 #13
okay 10000,- lyder vildt min far arbejde hos teledanmark så forbindelser kan jeg få billigt, men hvor lille er minimums grænsen for linien, jeg regner selvfølgelig med at \"hoste\" flere domæner end 17, men det er da en start.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:13 #14
hvis du har mange kunder kan det i længden, men det kommer nok først til at give penge fra sig efter et eller to år.

Det koster jo 2 servere en ekstra linje, oprettelse hos DK hodtmaster, samt månedligt gebyr og oprettelses prisen for et domain
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:14 #15
Det er det klart.. hvilken linje vil du være på? ADSL?
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:14 #16
jeg spørger lige igen hvad mener du er minimumsgrænsen på sådan en linie.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:15 #17
2 Mbit
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:16 #18
jeg ved ikke endnu hvilken linie det skal være jeg researcher helt vildt. men jeg mangler at vide hvad minimumshastigheden menes at være.
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:17 #19
hvor mange bruger mener du så man kan \"hoste\" med den hastighed, hvis vi antager at der ikke er alt for mange hits på siderne.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:17 #20
Okey, hvem skal stå for alt dette? det kræver jo noget viden hvis det skal køre optimalt.
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:18 #21
eller lad os sige det på en anden måde hvor mange hits kan den tage i sekundet med en 2 Mbit linie?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:18 #22
Kan man vist ikke antage når vi snakker hostning..

2 NT servere med 500 på hver og mail server
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:19 #23
viden er ingen problemer jeg har mange virkelige nørde venner som ved alt om dette, og jeg skal nok hurtigt lære det ellers er der nok nogen på eksperten som kan give lidt hjælp.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:19 #24
Hvis man udnytter linjen FULDT ud?

Så skal du til at regne.. kender ikke talne helt præcist
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:21 #25
ja hvis man snakker \"mange\" hits hvor mange kan den så klare i sekundet uden den går sindsygt ned i hastighed bare sådan cirka.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:22 #26
Du kan ikke udregne det i Hits.. det er da helt umuligt..
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:22 #27
mail server til de 500 vildu sige man skal have den ved siden af eller kan man godt køre det på den samme?
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:23 #28
nej det er da ikke umuligt at regne i hits men det er svært og jeg gider ikke til at kigge på min lommeregner.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:24 #29
Som webhotel køre man da min. en NT web server, en mail server (Unix)

og at regne det ud som hist er ikke lige muligt.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:25 #30
ja svært.. du kan da ikke sige at hvert hits bruger X mb trafik..  hvordan vil du så regne det ud?
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:28 #31
ikke for at drille dig men hvad er \"hist\".

Hvad mener du om mine priser på domænenavne og DNS hosting er de priser favorable? og tror du der er et marked for opstilling af en webserver med webhoteller? hvis nu man har nogle gode priser tror du så ikke man kan kapre en del kunder?
hvad med måske udbyde webhoteller med et reklamekoncept som infopaq og andre webhoteller på almindeligvis ville det ikke være en god ide?
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:31 #32
hvis man antager at man har 500 hits i sekundet så kan de jo ikke komme til at hente mere en 4Kbit i sekundet med en 2 Mbit, hver hvis de altså downloader hele sekundet.
Kan det ikke passe hvis ja så var det da ikke så svært.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:32 #33
Jeg tror markedet er dækket.. Jeg ville personligt ikke gå ud og invistere så mange penge i det pga. jeg kender et par der er gået ned.

Dine priser på domænenavne og DNS hosting kan vi også tilbyde dig så de er ikke så billige, men den pris du vælge at tage er langt over nogle og ca. 100 kr under andre.

Ja lad noget som infopaq hvis du har en kapital på en lille million da du nok skal regne med først at få en indtægt om over 1 år selvom folk skal havde gratis site med alt og vil havde en super kvalitet... ;o)

Men marked er der bestemt for GRATIS udbydere, men det er svært at få penge i kassen.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:33 #34
krimos> Tror ikke du kommer langt med dine udregninger i den virkelige verden desværre...

Hvor har jeg nævnt \"hist\"? *sss*
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:37 #35
hvis man er gratis udbyder er det eneste man kan tjene penge på jo faktisk kun bannerannonceringer.
jeg har ikke investeret nogle penge i mit projekt endnu og jeg har faktisk alt det jeg skal have og jeg har en månedlig udgift på omkring 1000kr alt iberegnet, tror i så ikke det kan gå rundt?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:40 #36
jeg kan ikke følge dig..

du har alle de penge det vil koste ca. 10.000 månedligt samt penge til udstyret?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:42 #37
Du skal tænke på at bannerannonceringer er svære at sælge og at du mange gange må nøjes med meget små priser ca. 1 øre pr. stk.

Og hvis du så kun finder 3 der vil købe dem og de betaler for 50.000 pr. stk som giver 1500 IALT hvor dine kunder skal vise 150.000 bannerannonceringer..  ja det er ikke meget
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:43 #38
ja jeg har næsten alt det jeg skal bruge, og kun 1000kr i udgift om måneden, som sagt min far arbejder hos teledanamrk og ellers har jeg nogle meget gode forbindelser(ikke dataforbindelser).
tror i ikke det kan blive en pæn forretning?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:47 #39
Kommer MEGET an på hvad han kan skaffe linjen til , eftersom TeleDanmark er de dyreste på marked allerede kommer dine priser vel kun ned i de normale *S*

Men måske
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:49 #40
Det er ikke for, at tage modet fra dig, men dette marked er MEGET hårdt.

Da der kommer nye hoteller til dagligt og marked ikke er til det, men hvis du lejet dig et sted i stedetfor, at købe egen linje ville du se om du havde et marked og derefter købe egen linje *S*
Avatar billede klas Juniormester
20. november 2000 - 20:54 #41
Hvis du ikke har styr på det, så lad være med at gå igang med det !  det ender med at gå ud over både dig selv og dine kunder.
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 20:55 #42
jeg har en 2Mbit linie, jeg ville bare høre om i syntes det var nok.
men det kan jeg høre at i syntes.
jeg har selv 17 domæner og ved at opsætte min egen server spare jeg mange penge på selv at have webhotteler til dem så kan i selv begynde at regne på om det kan løbe rundt. men jeg ved ikke og har ikke regnet fuldt ud på hvad man kan tjene på at sætte en webserver op.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 20:56 #43
1. ja dine egne vil du kunne havde billigere hvis du selv bruger linjen privat

2. Ja, men det er svært og du skal havde forstand, kapital samt tiden til det.
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. november 2000 - 21:19 #44
krimos>>>> Hvor gammel er du? Frivillig hvorvidt du vil oplyse det *s*
Du skal i hvert fald passe på ikke at komme til at brænde fingrene, det kan godt ende med at blive lidt ubehageligt...
Men sørg for at du, og dine venner, har gennemgået planen godt og ikke overdrevet med hvor mange kunder I nak skal få inden for 24 timer.

Sørg for at koncentrer dig om kunderne når de så er der, en oprettelses periode på snart lidt over 1,5 måneder er ikke acceptabel. (Det er hvad jeg som det seneste er blevet mødt med)

Pas lidt på med Bacardil, det kan godt værer at hans meninger er farvet lidt af at han har sit eget *s*
Avatar billede krimos Nybegynder
20. november 2000 - 21:23 #45
jeg er 20år og jeg er færdig med HTX til sommer, så kan jeg og mine venner lægge en masse kræfter i projektet men jeg starter ligesåstille nu for at få noget viden og nogle kontakter omkring dette til at spørge om hjælp.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 21:23 #46
tommyf> Nemt svar du gav der :o)
Men en diskotion med dig gidder jeg næsten ikke havde..

Mine meninger er ikke farvet, men kan du pege på et sted hvor den skulle være det?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 21:24 #47
krimos> Du er velkommen til at maile mig hvis du har andre spørgsmål, men pas på for folk herinde tror kun at alle andre end dem selv har en bagtanke.
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. november 2000 - 21:27 #48
\"Da der kommer nye hoteller til dagligt og marked ikke er til det, men hvis du lejet dig et sted i stedetfor, at købe egen linje ville du se om du havde et marked og derefter købe egen linje *S*\"

Hvor mon du hentyder du at han kunne leje sig ind...?

Min svar var ikke speciel let, de erfaringer har kostet blod og tårer. En gang hvor jeg troede jeg vidste hvordan man arrangerede et computerparty endte det med et underskud på 12000kr, FOR 60 PERSONER...
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 21:30 #49
Hvis jeg ville havde lejet min linje ud, så havde nok skrevet det tommyf.

Hvis der ligger et spm. under asp hvor man søger en sms sender hvor mange skriver så ikke \"skriv en mail så sender jeg et tilbud\"..

Sorry, men jeg er så træt af spicelt 5 personer her på Eksperten. Hvis de har noget imod min måde at hjælpe folk på, så kan de da tale sammen...

Jeg gider ikke høre på sindsyge kommentar hvergang jeg prøver og hjælpe.
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. november 2000 - 21:30 #50
Hmm rooolig nu, sådan var det da heller ikke ment *ss*
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 21:33 #51
Men jeg gider i hvertfald ikke høre på kommentar om, at nu skal du passe på Bacardil, da han har sit eget.

Tror det stå i HVERT spm. jeg har deltaget i.

JA jeg har nogle % i et webhotel, men jeg kan tilbyde nogle et godt produkt til billige penge..  Hvorfor skulle de så vælge en dyre?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 21:34 #52
mellem \"men jeg kan\" mnagler hvis..

Men hvis jeg kan...
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. november 2000 - 21:42 #53
Fordi at billige produkter også sometider har en hage, som da jeg valgt webbot fordi de var billige. Langt over en måned og har stadig ikke kunnet få af vide hvornår de kan få oprettet det..... (Dette behøver dog ikke værer generelt meeen det er næsten blevet et tabu, det er også derfor at de sætter priserne på på mærkevare, det kan for den sags skyld værer produceret af de samme børnearbejdere som alt det andet tøj)
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 21:47 #54
*sss*
Men tror du at jeg ville anbefale os hvis jeg ikke personligt stod inde for den kvalitet som vi leverer?

Og hvis du havde fulgt med havde du ikke valgt webbot.dk, men os *gg*  Hvorfor kontakter du ikke bare ejeren af webbo.dk kan sende hans icq *s*
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. november 2000 - 21:49 #55
Hmmm har lige sendt en mail til i aften, han har åbenbart ansat to til men det har ikke gjort det bedre.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2000 - 21:58 #56
tommyf> tror det er nogen af samarbejdspartnerne..

ved at en af ejerne er 1983´er..  også var der vist 2 ud over ham..

men måske er de 5 idag..
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
22. november 2000 - 21:51 #57
Programmer... tja... efter eget valg:

Programmer~>
~>Hjemmeside

DreamWeaver
- Et godt program til den grafiske del af en hjmmeside.

FrontPage 2000
- nemt at lære for den som godt vil have det nemt... jeg programer selv i notedpad... men der skal man vide en hel del om HTML

~>Grafik

Paint Shop pro 7
- Et godt program for nogle som hurtigt vil begynde på grafik men lidt kompliseret... men i kan også bruge paint(Just kidding)

~>Server(computer)
Den skal hvert fald have en med meget discplads... der findes mange.. find en til det i skal bruge en til. Compaq.dk elelr hvad ved jeg...

~>the..netfreak

<admin@zqueek.dk>
<www.zQueek.Dk>
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. november 2000 - 10:03 #58
the_netfreak> Hvad er det for et svar? Du snakker om programmer til at lave hjemmesider og grafik i, men hans spørgsmål lød på hvad der skal bruges for at sætte en webserver op.

Hvad vil du med Frontpage2k m.m. på en Webserver?
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. november 2000 - 18:53 #59
hmmm.. hensyn til 2Mbit forbindelse..

Jeg har et domain, hos en af mine Kærestes venner, med ubegrænset plads, trafik osv.. til 70kr om måned på en 2Mbit linje....og jeg synes det er for langsomt...

Hver gang jeg kommer ind på min side, tager det lidt tid... især med grafik...

Jeg vil foreks.. ikke bruge den til fil-server etc..

Det kan mærkes især på arbejde. Jeg kan hente filer andre steder hvor DL-rate ligger fra 50-400Kb/sek - Den hastighed kunne jeg godt bruge på mit domain..

Så jeg håber at fremtidig webhoteler ikke kun satser på kvalitet men også hastighed...
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
25. november 2000 - 19:00 #60
bacardil>upz... sorry !

Du skal bare instaler Microsoft Personal Web Server (PWS) .. i think
Avatar billede creep Nybegynder
28. november 2000 - 02:30 #61
Lej heller plads til din egen server hos en af de større webhoteller. Når du så er stor nok, så kan du flytte den til din egen linie.

Hvis server opsætning heller ikke er lige dig, så kan du prøve at kigge på en Cobalt RaQ server. Jeg mener bl.a. stuer.net og netsite.dk udlejer disse.