Avatar billede taketwo Nybegynder
22. april 2003 - 12:23 Der er 3 kommentarer

pure-ftpd upload script

Er der nogle her der har nogle eksempler hvor de udnytter pure-uploadscript?
Avatar billede dank Nybegynder
22. april 2003 - 12:24 #1
jeg er med på en lytter.. smider gerne lidt point i puljen :o)
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. august 2003 - 08:31 #2
har du kigget på
http://www.linux.gr/cgi-bin/man2html?pure-uploadscript+8
du kunne echo filnavn brugernavn dirnavn etc til en logfil og få en eggdrop til at lytte på den og announce på irc .. man ville vel også kunne lave en sfv check .. men jeg har forstået at det kan implementeres på anden måde ?

det er begrænset hvad du kan få ud af den af nyttige ting .. hvis du vil have en masse smarte scripts til at styre din ftp så tag og kig på glftpd.

hvis du vil teste .. så bare echo $1 $2 etc .. til en logfil så du kan se de forskellige variabler .. så er det op til dig hvad du vil gøre med dem.

det kunn feks være et script der checker om der bliver uploadet en fil af et bestemt navn ... hvis dette er tilfældet så bliver den slettet .. eller du kunne tælle filer uploadet .. eller du kunne køre en virusscan af .zip filer on upload
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. august 2003 - 08:37 #3
her er feks et jeg har lavet til glftpd for at scanne filer med sweep antivirus .. det kører som post_check ..
paths er sat til at køre inde i en chroot .. og variablerne er måske lidt anderledes .. men det burde virke

#!/bin/sh

######################################################
# Sophos ( http://www.sophos.com/ )                  #
######################################################
SOPHOS_SWEEP='/bin/sweep'
SOPHOS_ARGS='-all -f -archive -tnef -ss'
SAV_IDE='/sav/'
export SAV_IDE

######################################################
# Declaration of some variables                      #
######################################################
# Where should logs to go?
LOGFILE='/ftp-data/logs/virus.log'
# Prefix of the ftp root directory (relative to chroot)
PREFIX='/site'

######################################################
#                                                    #
# Some function(s), which we'll use later            #
#                                                    #
######################################################

virus_log() {
    LOG_DATE=`date +"%a %b %d %T %Y"`
    echo "$LOG_DATE '$USER' [$STOR_FILENAME] \"$1\"" >> $LOGFILE
}

# Remove if 0 bytes
if [ ! -s "$2/$1" ]; then
  echo "File is 0 bytes, deleting..."
  exit 2;
fi

# Get a filename
STOR_FILENAME="$2/$1"

if [ -z $STOR_FILENAME ]; then
    virus_log "Filename argument is empty."
    exit 0
fi

# Execute sweep
ret=`$SOPHOS_SWEEP $SOPHOS_ARGS "$STOR_FILENAME"`

# Check the return code
case "$?" in
    0)
    virus_log "Virus scan performed - no viruses found!"
    exit 0
    ;;

    1)
    virus_log "Unknown error occured (1 returned)"
    exit 0
    ;;

    2)
    virus_log "File could not be scanned (file itself, or one inside archive, is a part of multivolume archive, most likely)"
    exit 0
    ;;

    3)
    echo $ret
    echo "VIRUS FOUND - removing file"
    virus_log "Virus found - deleting file"
    exit 2
    ;;
esac
fi

exit 0