Avatar billede anders159 Nybegynder
22. april 2003 - 09:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

java popup problemer...kan ikke hente data

Jeg har denne function på siden Start.asp

Den åbner en ny side og skulle lave noget databehandling. Mit problem er at jeg ikke kan requeste de felter jeg har start.asp.

jeg kalder functionen fra et link <A HREF="#"  OnClick="Welcome()" >Test</A>

-----------------------------

<script language="javascript">
function Welcome(dato)

{
        NewWindow = window.open("Test1.asp","","width=800,height=500")
        setTimeout("NewWindow.close()",8000);
}
</script>

---Test1.asp----start

<html>
<head>
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body bgcolor="#008002">

<%
strDato = (Request.form("dato")

response.write(strDato)

%>

</body>
</html>
----Test1.asp-----slut

jeg fornemmer at jeg skal pakke et eller andet ind i en form, men har prøvet en del og kan ikke hente data fra mit popup vindue.

håber nogen kan givet et bud.
Avatar billede mmt Nybegynder
22. april 2003 - 12:35 #1
Det du prøver vil ikke virke, da du kalder med et script og ikke fra en form.
Men hvis du nu laver en request.querystring i stedet for.

prøv så at kalde sådan her.
NewWindow = window.open("Test1.asp?dato=22-04-2003","","width=800,height=500")
        setTimeout("NewWindow.close()",8000);
Avatar billede anders159 Nybegynder
23. april 2003 - 22:55 #2
ok.... det prøver jeg lige
Avatar billede anders159 Nybegynder
24. april 2003 - 09:43 #3
<%
strD = "01-05-09"
%>

<script language="javascript">
function Welcome()

    {
NewWindow = window.open("Test1.asp?dato=<%=strD>","","width=800,height=500") //
        setTimeout("NewWindow.close()",3000);
    }
</script>
Dette virker fint når jeg requester querystring.
jeg kan dog ikke finde en måde at aflæse hvad det står i dato feldtet.

Hvordan hiver jeg data fra min form over i variablen strD.
Avatar billede mmt Nybegynder
24. april 2003 - 19:55 #4
jeg vil sige at du blander det lidt.

men der er <%
strD = "01-05-09"
%>

<script language="javascript">
function Welcome()

    {
NewWindow = window.open("Test1.asp?dato=<%=strD%>","","width=800,height=500") //
        setTimeout("NewWindow.close()",3000);
    }
</script>
du manglede i hvert fald at afslutte din strD

men jeg er ikke helt med på hvilken form det er?

er det, det her du mener?
<%
strDato = Request.querystring("dato")

response.write strDato

%>
Avatar billede anders159 Nybegynder
24. april 2003 - 21:28 #5
nej ikke helt..

jeg kan ikke finde en komando, der når jeg kører mit popup script aflæser værdien af et feldt på siden. I dette tilfælde feldtet 'dato' i formen 'medlem'.

ved ikke hvordan, men har f.eks prøvet

<%strD = request("Dato")%> men kan ikke få det til at virke og slet ikke inde i selve scriptet.

Hvordan får jeg aflæst denne værdi ved udførelse af scriptet, så jeg kan medsnde den og bruge den i mit popup vindue.
Avatar billede mmt Nybegynder
24. april 2003 - 22:34 #6
tænker du på <%=Request.querystring("dato")%> ellers er jeg slet ikke med.
Avatar billede anders159 Nybegynder
24. april 2003 - 22:45 #7
nej....før jeg kan requeste dato skal jeg jo sende den med...

og i eksemplet øverst tildeler jeg strD en konstant----->"01-05-09".

det er det jeg gerne vil ændre. Nå jeg kalder Welcome() er det første der skal ske, at strD bliver tildelt den værdi der stå i feldtet dato.

ved bar ikke hvordan jeg skal gøre det
Avatar billede mmt Nybegynder
24. april 2003 - 22:56 #8
<%
strD = "01-05-09"
%>

<script language="javascript">
function Welcome(dato)

    {
NewWindow = window.open("Test1.asp?dato=" + dato,"","width=800,height=500") //
        setTimeout("NewWindow.close()",3000);
    }
</script>

og så denne her <A HREF="#"  OnClick="Welcome("<%=strD%>")" >Test</A>

prøv lige om det her virker. kan ikke lige huske helt hvordan det er med apostroffer.
Avatar billede anders159 Nybegynder
24. april 2003 - 23:02 #9
ideen er fin og det vil sikkert også virke, men mit problem er stadig ikke løst.

Her er strD jo stadig en konstant....

på sider er der også en form...i denne er der et feldt der hedder dato. Det er værdien af dette feldt jeg skal have over i strD... inden jeg vidersender den.
Avatar billede mmt Nybegynder
25. april 2003 - 18:47 #10
kan du ikke vise mig koden?
Avatar billede anders159 Nybegynder
28. april 2003 - 12:00 #11
<script language="javascript">
function Welcome(dato)

    {
NewWindow = window.open("Test1.asp?dato=" + dato,"","width=800,height=500") //
        setTimeout("NewWindow.close()",3000);
    }
</script>

¨dette er koden.
jeg vil bare gerne se koden der tildeler strD en værdi
Avatar billede anders159 Nybegynder
30. april 2003 - 07:53 #12
kan ikke forklare mig bedre...så lukker dette ned
Avatar billede mmt Nybegynder
30. april 2003 - 08:19 #13
hvis du viste mig begge de sider du har lavet, kunne det være at du lettere kunne forklare dig, og at jeg bedre kunne hjælpe dig.