Avatar billede lakke Nybegynder
22. april 2003 - 02:07 Der er 17 kommentarer

problem med 98 se

Jeg har et problem. Min computer går lige pludselig ned og jeg prøver at starte den op, men så siger den for det første at der er fejl i flashpt.sys og at den ikke kan finde win.com og vil derfor ikke starte min computer op. Jeg bliver nødt til at formatere mit drev og få hele lortet op igen og så køre den. Men nu har den lavet det nummer 3 gange ? er der nogle der kan hjælpe !!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. april 2003 - 02:10 #1
det kan være harddiskfejl eller snarere ram-fejl.
Men istedet for at formatere, kan du jo bare installere oveni?!
Avatar billede lakke Nybegynder
22. april 2003 - 02:14 #2
jeg har prøvet at installere oven i det virker ikke. Og pc' en køre fint nu og det gøre den nok i et par dage og så sker det
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. april 2003 - 03:55 #3
er det præcis samme fil den fejler med?
Avatar billede c-holst Novice
22. april 2003 - 07:05 #4
hvad med en reperation. sæt din win cd i og kør følgende
start>kør>sfc
Det er en reperation som erstatter alle dine systemfiler og windowsfiler med de originale, som med tiden bliver udskiftet af andre uoriginale.
prøv det
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. april 2003 - 10:34 #5
Prøv lige at vise indholdet af c:\autoexec.bat og c:\config.sys her.
Flashpt.sys er såvidt jeg ved en realmode driver der hører til på en startdiskette til windows 98 og den burde ikke være en del af opstartsproceduren på en installeret windows 98.
Avatar billede lakke Nybegynder
22. april 2003 - 11:47 #6
der er ingen problemer i dem nu. det er på et tidspunkt at den bare går ned log skriver at den ikke kan finde win.com og er den ikke til at starte op
Avatar billede lakke Nybegynder
22. april 2003 - 11:48 #7
og så er den ikke til at starte op. log =og
Avatar billede lakke Nybegynder
22. april 2003 - 11:52 #8
jeg kan lige skrive hvad der står config.sys :
device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=045,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys
autoexec.bat :
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb dk,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. april 2003 - 12:23 #9
Hmmm... nu optræder Flashpoint Aspi driveren, flashpt.sys ikke i dine opstartsfiler, så hvorfra kommer fejlmeddelelsen så fra.
For mig lyder det måske som om at du enten er kommet til at starte på en startdisk eller på en eller anden måde har fået opstartsfilerne fra windows 98 bootdisken kopieret ind på harddisken.
At du måske har fået opstartsfilerne kopieret ind på din harddisk understøttes af at den ikke kan finde win.com. I c:\msdos.sys står stien til dit windows bibliotek og det er her den forsøger at tilgå win.com, og hvis den er overskrevet med en version fra en startdiskette kan jeg forestille mig at den ikke søger det rigtige sted.

Men det er spekulationer. Prøv evt. at lede efter filen flashpt.sys for at se om filen overhovedet ligger på din harddisk.
Avatar billede lakke Nybegynder
22. april 2003 - 14:37 #10
Den ligger ikke på computeren mere. Kan det være noget vira der går ind og ødelægger win.com
Avatar billede lakke Nybegynder
22. april 2003 - 14:40 #11
Jeg har ingen problemer nu jeg har lige formateret. og så køre den nogle dage uden problemer og så lige pludselig opstår der det med den ikke kan finde win.com
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. april 2003 - 14:44 #12
Det tror jeg ikke, idet fejlen opstår under afvikling af opstartsfilerne inden windows overhovedet er forsøgt startet. Med opstartsfilerne mener jeg config.sys, autoexec.bat, io.sys og msdos.sys, samt de ting der står i disse.
At den så ikke kan finde win.com tyder mere på at der er sket noget med opstartsfilerne end at selve win.com er smadret. Det er nemt at checke når først fejlen er der, men ret umuligt lige nu....desværre.
Avatar billede lakke Nybegynder
22. april 2003 - 15:09 #13
Jeg har lige lånt en bærbar så når denne her går ned så kan jeg bruge den. Så ville det være fedt at få lidt hjælp og jeg vil gerne give noget for hvis du ville hjælpe.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. april 2003 - 16:28 #14
Lad blot spørgsmålet stå åbent til det sker igen, og så kan vi tage det til den tid *s*
Avatar billede c-holst Novice
05. maj 2003 - 12:37 #15
har du harft problemer siden sidst, ellers er det vist ved at være lukketid
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2003 - 07:36 #16
så er det vist tid til at lukke eller kommer med lidt respons om hvordan det går
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:11 #17
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten