Avatar billede michaeljuhl Nybegynder
21. april 2003 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Send formular indhold til 2 filer i hver sin frame

Hej

Er der en der kan hjælpe med en løsning på følgende ?...
Jeg skal sende værdien fra et inputfelt i en formular til
2 forskellige filer på engang i hver sin frame, værdien er den samme så ? er, kan det lade sig gøre, det jeg ønsker er at kunne sende værdien et enkelt klik på "Send"
Her følge en simpel formula kode, med 2 form action's.

form action="Test1.asp" method="get" name="form1" target="left"
form action="Test2.asp" method="get" name="form1" target="right"
Input value="" onclick="this.value=''" NAME="name" size="6"
Input type="Submit" value="Send"
/form
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2003 - 00:20 #1
<ole>

<form action="Test1.asp" target="left">
<button onclick="this.form.submit();this.form.action='Test2.asp';this.form.target='right';this.form.submit();return false;">Send</button>
</form>

/mvh
</bole>
Avatar billede michaeljuhl Nybegynder
22. april 2003 - 01:45 #2
-> hej Ole
tak for hjælpen, det virker næsten korrekt, jeg skulle lige bruge en inputbox også :-)
og så er der lige et lille problem med "enter" hvis jeg bruger den henter den kun data til den ene side (Test1.asp), mens hvis jeg bruger knappen "Send" fungere det fint, har du ide til hvad det er?
mvh
Michael
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2003 - 02:14 #3
<form action="Test1.asp" target="left" onsubmit="return false">
<input type="text" name="et_felt_navn">
<!--  Her kan du bare fylde ekstra felter på  -->
<button onclick="this.form.submit();this.form.action='Test2.asp';this.form.target='right';this.form.submit();return false;">Send</button>
</form>

Sådan ... nu kan den ikke submitte med 'Enter'  ;o)
/mvh
Avatar billede michaeljuhl Nybegynder
22. april 2003 - 03:01 #4
Jeg takker og bukker...
Lækkert at du kunne give mig så hurtigt hjælp, jeg har forsøgt hele aften at finde en løsning på dette :-)

Mvh
Michael
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2003 - 14:25 #5
... anytime  ;o)