Avatar billede roo104 Nybegynder
21. april 2003 - 19:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ODBC adgang fra ASP

Jeg har 1 comp. med win 2k server med oracle 9.2 installeret. Jeg ville også gerne have den til at hoste ASP, men jeg får en fejl når jeg connecter fra ASP.

Det "sjove" er, at jeg sagtens kan connecte fra en anden comp. som kører win xp. Jeg har også en anden maskine som kører 2k pro, den kan heller ikke connecte

Jeg har installeret oracle odbc drivere på alle, samt MDAC 2.7 på 2k maskinerne, men uden helt. Jeg har også prøvat at hente OLE DB fra oracle's side men det virker heller ikke.

Jeg får denne besked:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
Specified driver could not be loaded due to system error 5 (Oracle in OraHome92).
/dav02/funktioner.asp, line 3

funktioner.asp ser sådan her ud:
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open("DSN=hib;UID=username;PWD=password")
%>

Hvad hulan er der galt, er der noget jeg skal installere på win2k som xp har, eller hvad ?
Avatar billede roo104 Nybegynder
21. april 2003 - 19:45 #1
Jeg kan sagtens sætte en odbc driver op og få hul, så det ser ud som om driveren virker fint.
Avatar billede roo104 Nybegynder
21. april 2003 - 21:07 #2
Hvis jeg bruger windows ODBC driver siger den
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Driver's SQLAllocHandle on SQL_HANDLE_ENV failed
/dav02/funktioner.asp, line 3
Avatar billede roo104 Nybegynder
22. april 2003 - 17:36 #3
Så fandt jeg ud af noget. Hentede den fulde version af Oracle Objects for OLE, med installer og det hele, så virker det