Avatar billede praetorian Nybegynder
21. april 2003 - 18:22 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Menu til hjemmeside

Kære Eksperter.

Af mangel på bedre gruppe at smide sprøgsmålet har jeg måtte smide det herind. Nu håber jeg så bare at der er nogle der kan hjælpe mig.

Jeg står og skal bruge en menu til min hjemmeside. Menuen bliver placeret i en navigations frame. Menuen skal være gratis og kunne klare følgende:

"hoved"menuer

Undermenuer.

Når at man klikker på en hovedmenu skal den lukke den tidligere submenu og åbne submenuerne til den valgte hovedmenu, såfremt at der altså er nogle submenuer til den valgte hovedmenu.

Der skal også være mulighed for at specificerer en side at vise til både hovedmenuerne og sub menuerne.

Den skal endvidere være gratis og bruge og skal ikke være tung/langsom.
Avatar billede jdan Nybegynder
21. april 2003 - 18:25 #1
Prøv Tigra Menu'en. Det er en gratis Javascript Dropdown menu og den er feed og nem. http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu/
(Ikke Tigra Menu Pro, men bare plain Tigra)
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. april 2003 - 18:31 #2
Mere i stil med følgende:

http://www.fremihs.dk/menu/default.htm

Hvor der så også bare er mulighed for at den viser en side for hovedmenuen.
Avatar billede jdan Nybegynder
21. april 2003 - 18:34 #3
Det kan Tigra menuen også, det bestemmer man helt selv - du sætter den selv op med farver og alt! Det glemte jeg måske at skrive. Men hvis du vil have den til at blive en åben og lukke menu, så kan den også det - det er bare et spørgsmål om hvor den skal åbne menuerne henne.. :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. april 2003 - 18:41 #4
Ok, ser bare ikke sådan ud i nogle af de demoer de viste for den. Der så det mere ud til at menuerne poppede ud foran og ikke gjorde som jeg ønskede.
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. april 2003 - 19:05 #5
Den virker da nada som jeg skal bruge den?.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2003 - 20:23 #6
du kan evt. stjæle den jeg bruger på www.runehansen.starthotel.dk
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. april 2003 - 20:33 #7
Den ville virke hvis det ikke var fordi at det valgte menu punkt hopper ind :-(. Men er der mulighed for at angive en side til hovedpunkterne selvom at de har underpunkter ?.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2003 - 22:22 #8
Ja det er det vel nok - men hvordan aner jeg ikke - så skal der jo nok lige rettes lidt i koden :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. april 2003 - 22:27 #9
Men det hjælper bare ikke meget når at det valgte menu punkt hopper ind :-(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. april 2003 - 22:36 #10
kan være du kan få hjælp til den i java-script kategorien :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
21. april 2003 - 22:47 #11
Problemet er at så skal jeg til først at give point for det ene og så senere det andet :;-(. er der virkelig ikke nogen der kan hjælper mig med den s***e menu så at jeg kan få den som jeg ønsker.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. april 2003 - 01:11 #12
herregud, det er jo kun point :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
22. april 2003 - 08:26 #13
Oh. Jeg "gider" ikke smide points ud på noget som jeg kan ordne ved at få en ordenlig løsning fra starten af.
Avatar billede keil Nybegynder
23. april 2003 - 14:09 #14
Prøv at gå ind på dette link.

http://www.dhtmlcentral.com/script/?m=14

Kig evt på demo af foldoutmenu2. Den kan forholdvis let tilrettes. beskrivelsen følger med.

ellers findes der endnu flere muligheder på hovedsiden:

http://www.dhtmlcentral.com/
Avatar billede praetorian Nybegynder
25. april 2003 - 16:25 #15
Har kigget på dem der foldoutmenu2. Jeg synes bare ikke at jeg kan se nogle steder i den fil hvor at jeg kan specificerer hvad de forskellige menu punkter skal hedde.
Avatar billede keil Nybegynder
28. april 2003 - 13:54 #16
Gå ned i "menucontainer" og ændr f.eks. følegende linie

<a href="#" class="clSubLinks2" onfocus="if(this.blur)this.blur()">Sub 0_0_0</a><br>

til

<a href="#" class="clSubLinks2" onfocus="if(this.blur)this.blur()">Her er så mit første underpunkt</a><br>
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. april 2003 - 15:52 #17
Ja, men kan kun ændre hovedmenu laget og første under menu. Og når at jeg prøver på det så forsvinder menuen fra skærmen :-(
Avatar billede keil Nybegynder
28. april 2003 - 16:00 #18
Du har nok slettet, eller tilføjet nogle hoved- og /eller undermenuer, hvis du gør det skal du følge vedledningen, som står i script-filen.

Hvordan skal din struktur se ud ??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. april 2003 - 16:05 #19
hvis du bruger Dreamweaver, kan du lave det ret enkelt, uden at kende til javascript, hent en gratis demo på www.macromedia.com
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. april 2003 - 16:07 #20
Ztyxx: Jeg har prøvet at kigge på dreamweaver men har måtte give op tidligere da jeg ikke kunne finde rundt i det.

Keil:

Det eneste jeg gør er at skrive der skal være 5 hovedmenuer, og så skriver jeg antallet på undemenuerne og så forsvinder menuen fra min skærm.
Avatar billede keil Nybegynder
28. april 2003 - 16:32 #21
Det er ret vigtigt, at du dels skriver, at der er 5 hovedmenuer, og at du også skriver hvormange undermenuer, der er under hver hovedmenu. f.eks (2,3,3,4,3) (hvis du nu har skrevet 5 hovedmenuer.

og så SKAL der også i koden være 5 hovedmenuer, og der SKAL være det rigtige det rigtige antal undermenuer under de enkelte hovedmenuer, og du SKAL have rette de steder, hvor det i vejledningen er beskrevet. eks. subfold1.2.1 osv.

Jeg ved godt, det er lidt omstændigt første gang, men tro mig det bliver ret godt.
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. april 2003 - 16:38 #22
Keil. Problemet er bare at det ikke er alle submenuer der skal have submenuer, og jeg har ikke lige fundet er sted hvor at det bestemmes. Endvidere så er jeg træt af den billedefejl der kommer i venstre top af billedet.
Avatar billede keil Nybegynder
28. april 2003 - 16:48 #23
Billedefejlen må være noget du er kommet til at putte ind på den side hvor du har placeret menuen.

Hvis nogle af menu punkterne ikke skal folde ud skal du jo blot indlægge de linier, med almindelig html kode, og hvis de skal ind imellem de andre, må du lige lave en større linieafstand i foldud menuen. Du skal jo ikke benytte foldud menuen, når du ikke skal folde ud.
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. april 2003 - 16:55 #24
Billedefejlen fremkommer på den Html fil der følger med i zip filen
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. juni 2004 - 23:47 #25
Har ikke fundet noget der virekr umiddelbart så lukker spørgsmålet.
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. juni 2004 - 23:47 #26
Lukket