Avatar billede shaggy Nybegynder
21. april 2003 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

span style=position: absolute

Hej alle jer eksperter...
Jeg har lavet en side hvor jeg har gjort flittigt brug af posistion absolute i CSS. Her er lige et eksempel.

<span style="position: absolute; left: 39; top: 122">
html kode
</span>

Mit problem er at det hele ser fint nok ud på min computer med IE 6.0.2 men på andre computere med samme browser sindowns og opløsning bliver elementerne ikke placeret rigtigt. Da jeg gik det hele efter kan jeg se at der bliver lagt et par pixels til i højden i de fleste browsere. I eksemplet ovenfor er den reelle højde måske 124px men hvis jeg ikke skriver 122 i koden sidder det pågældende billede ikke rigtigt. Et andet problem er desuden at det tilsyneladende er forskelligt hvor mange pixels de forskellige browsere regner forkert.

HJÆLP MIG!!!
Avatar billede shaggy Nybegynder
21. april 2003 - 17:29 #1
www.larsbo.org <- det er den side jeg arbejder på. Det er de Orange / grønne knapper der ikke vil sidde rigtigt....
Avatar billede olebole Juniormester
21. april 2003 - 18:31 #2
<ole>

Som minimum skal du sætte en doc-type på dit dokument (og den rigtige i firhold til den version af HTML, du vil skrive i) - ellers kan du ikke få noget CSS til at virke.

Det kan du læse lidt om her:
  http://www.w3.org/TR/html401/struct/global.html#idx-document_type_declaration-3

/mvh
</bole>
Avatar billede shaggy Nybegynder
21. april 2003 - 19:21 #3
har du et forslag til hvilket jeg skal bruge for hvis jeg sætter et af de tre der ind så smadrer det alt hvad jeg har af position scripts på hele siden.
Avatar billede olebole Juniormester
21. april 2003 - 19:43 #4
Udfra di kode at dømme:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Derefter skriver du alle styles om, så siderne ser ud, som du gerne vil have dem til. Så er alt, som det bør være  :)

Det er ikke doc-type'en, der fucker dine sider op.
Dine sider er fucked up og tåler derfor ikke den korrekte doc-type  ;o)
/mvh
Avatar billede shaggy Nybegynder
12. juni 2003 - 12:49 #5
lukker spm. det viste sig at tekstørrelsen var sat til lille i min browser og det var såment alt hvad der var galt...