Avatar billede bba Nybegynder
21. april 2003 - 17:07 Der er 9 kommentarer

Output med HTML via Perl

Har min egen web server Apache, og vedlagte perlscript, som er en test, kan ca 50% ag gangene ikke finde siden som fejl beskrivelse.

Det er meget data som skal vises i et HTML doc. Hvordan finder jeg den præsise fejl, der er intet i Apache logfilen.
Er det en timer/buffer opsætnings fejl i perl/Apache ??

Så, hvordan lister man meget data i HTML ??

Kode eks :

###### Test printout i HTML #######
#!C:\Perl\bin\perl.exe
print "Content-type: text/html\n\n" ;

for ($i=0;$i<7500;$i++) # hvis loop under 5000 ok ??
{
  print "Test<br>";    # udskrift + linieskift
}

Mvh, BBA
Avatar billede clausjul Nybegynder
21. april 2003 - 18:36 #1
Kan du bruge

print STDERR "Tekst som skal skrive i apaches error.log";

STDERR bliver så printet i logfilen.
Avatar billede mfalck Praktikant
22. april 2003 - 10:47 #2
hvad sker der hvis du lægger "test<br>" ind i en streng og skriver den ud - virker den så ?!!?

#!C:\Perl\bin\perl.exe
print "Content-type: text/html\n\n" ;

for ($i=0;$i<7500;$i++) # hvis loop under 5000 ok ??
{
  mesg .= "test<BR>";
}

print mesg;
Avatar billede clausjul Nybegynder
22. april 2003 - 10:51 #3
Nu er jeg ikke helt med på, hvad du mener:

Du skriver, at Apache kommer med en fejl og du ønsker at finde fejlen?
Avatar billede mfalck Praktikant
22. april 2003 - 10:54 #4
hvis du ønsker at få fejlbeskeder ud på webbrowseren kan du evt benytte dig af CGI.pm og skrive:

use CGI::Carp qw(fatalsToBrowser);

i dit script.
Avatar billede bba Nybegynder
22. april 2003 - 21:40 #5
Har prøvet de forskellige ting som i beskriver, men intet hjælper, eller genererer specielle errorlogs ?? Måske er der noget specialt under XP ??

Er der en venlig sjæl der hurtigt kan sætte dette script op i eget miljø, og konstatere om det er specialt under XP, Apache, eller om fejlen skal findes i koden.
Helt nøjagtigt får jeg "Siden kan ikke vises" efter nogle korrekte forsøg.
Som om en buffer eller andet løber fuld, det er samme problem på 2 maskiner, men de er opsat ens.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om andre kan fremprovokere denne fejl i et andet setup miljø.

Alle forslag eller løsninger er meget velkomne.

Mvh /BBA
Avatar billede acoon Nybegynder
23. april 2003 - 21:39 #6
Nu er jeg mest vant til at kode i unix miljøer..
Men kan du ikke skrive:
#!C:\Perl\bin\perl.exe -w

-w giver warnings. Det kan være det giver dig et clue.
Avatar billede clausjul Nybegynder
23. april 2003 - 21:41 #7
Jeg foreslår at du kører CGI::Debug - den er en rigtig sladretaske!
Avatar billede acoon Nybegynder
23. april 2003 - 21:41 #8
Jeg har sat dit script op på http://xxx.acoon.dk/tete.cgi
Det virker fint..

Det kører på en FreeBSD med Apache
Avatar billede bba Nybegynder
23. april 2003 - 23:11 #9
Tak for de forskellige forslag, jeg har prøvet den side som acoon, har sat mit script op at køre på, og det virker efter hensigten, altså ingen problemer.
Jeg er ved at opsætte en win2000 server til formålet, og vil se om det ikke løser problemet, jeg vender tilbage med svar. og perl.exe -w gav ingen warnings, mangler at prøve debug funktion, men prøver lige at gå uden om XP

/BBA