Avatar billede zorak Nybegynder
21. april 2003 - 16:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Python til DOS?

Hej Eksperter!

Nu sidder jeg og leger med Python, og er nu løbet ind i nogle spørgsmål:
1) Kan Python filer compiles til for eksempel en .exe fil ell. SKAL man bruge en Python programmet til at se ens script?
2) Findes der evt. en dos udgave af Python udgaven til DOS, så man kan bruge scripts på bootdisketter...

Håber at I kan hjælpe mig....

Hilsen
Jesper Andersen
Avatar billede migb Nybegynder
21. maj 2003 - 21:30 #1
Hmm... du kan køre det fra kommando-promten vha. kommandoen "python filnavn", hvis din interpreter (IDLE er standard) er korrekt installeret.
Dette tjecker du ved at skrive "python", og så burde programmet starte, og vise copyright-oplysningerne.
Avatar billede migb Nybegynder
21. maj 2003 - 21:39 #2
Ups, jeg glemte at sætte det som svar.
Du kan skrive kommandoen "python --help", for at få adgang til de mere advancerede kommandoer.
Du burde kunne lave windows-genveje ud fra informationen der...
Avatar billede migb Nybegynder
21. maj 2003 - 21:53 #3
Der findes en DOS-udgave af interpreteren, kaldet WPY. Ved ikke så meget om den.
Jeg fandt noget om at implementerer python-kode i exe-filer på http://www.python.org/cgi-bin/faqw.py?req=all (afsnit 8.16). Det var lidt for advanceret for mig, men der stod noget om at gemme koden som en dll-fil, og lave en henvisning fra .exe.
Avatar billede soreno Praktikant
21. maj 2003 - 21:55 #4
Dette er nok mere relevant:
http://www.python.org/cgi-bin/faqw.py?req=all#7.2

Der henvises til disse:
ftp://ftp.python.org/pub/python/wpy

pydos.zip  The 32-bit extended DOS version of Python.
pyw31.zip  The Windows 3.1 version.
pyos2.zip  The OS2 version.
pylib.zip  The Python library files.  All versions require
          these Python library files.
Avatar billede migb Nybegynder
22. maj 2003 - 13:34 #5
Hmm... mere relevant? Der står præcist det samme, men dit link til downloading af WPY er korrekt.
Avatar billede soreno Praktikant
22. maj 2003 - 13:39 #6
Det var afsnittet jeg hentydede til.

7.2. Are there DOS and Windows versions of Python?
8.16. How can I embed Python into a Windows application?

Jeg synes ikke at kunne læse noget relevant i 8.16

Men ja - linket er essentielt det samme. Derfor lagde jeg kun en kommentar.
:-)
Avatar billede soreno Praktikant
22. maj 2003 - 13:41 #7
Jeg snakker om svar på sprøgsmål 2, du snakker om svar på spørgsmål 1 ?
Avatar billede migb Nybegynder
22. maj 2003 - 21:03 #8
Ja, godt obsreveret.
Avatar billede coderdk Praktikant
05. september 2003 - 01:53 #9
Du kan også konvertere din scripts til exefiler:

http://starship.python.net/crew/theller/py2exe/