Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 10:24 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

XP Fryser

Hvordan kan det være at XP Pro fryser hele tiden ligemeget hvad jeg laver, kan det være noget med VIA driver at gøre og hvor kan evt. finde nogen
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2003 - 10:32 #1
hmm.. må vi få nogle specs på dit system? hardware osv....
Avatar billede curious Nybegynder
21. april 2003 - 10:35 #2
Har faktisk samme problem,

Det kan være spyware ..

Jeg vil foreslå at du finder et program som "Spy Sweeper" der fjerner al Spy ware ..

SPAM SUCKS !!!
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 10:35 #3
Duron 1000 Mhz med 256 SDRam 80 GB HD hvad mere vil du have mit bundkort er et alm. et med via chipset
Avatar billede curious Nybegynder
21. april 2003 - 10:35 #4
Kæft hvor er jeg bare MØGtræt af alt det spyware...

www.downloads.com søg på Spy Sweeper..det KAN være det, jeg siger ikke at det er, men give it a try
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2003 - 10:37 #5
til spyware, følg denne guide: http://boards.cexx.org/spyware/messages/3807.html?board=spyware

hvilket bundkort er det præcist?
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 10:39 #6
Ja, men min maskine er lige blevet formateret
Avatar billede curious Nybegynder
21. april 2003 - 10:40 #7
Inden for en tidsramme af 37 sekunder præsterede min pc at installere 27 forskellige programmer med spyware, UDEN jeg vidste det

Så beware

Jeg havde lige scannet og fjernet ALT , så var det der igen
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 10:41 #8
hvad er alt det for noget
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2003 - 10:42 #9
curious -> hmm.. inden for en tidsrame af 2 uger.. med intensiv installation af diverse ting præsterede jeg at få: 2 spy´s...
Avatar billede curious Nybegynder
21. april 2003 - 10:42 #10
Spyware er små kommercielle programmer der virkeligt fucker din pc for groft up, prøv at kør http://www.safer-networking.net/files/spybotsd12.exe

først, og så se om det hjælper
Avatar billede curious Nybegynder
21. april 2003 - 10:43 #11
chalde, så har du været meget heldig :)
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2003 - 10:43 #12
spy og adware er små ondsindede programmer der ligger i dit system.. de kan til tider videre give information om dig på nettet.. men en ting er sikkert... de bruger resourcer... og vil langsomt men sikkert nedbryde dit system...
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2003 - 10:44 #13
curious -> nej.. jeg var klog... holdte mig fra alt der nu kunne indeholde spy..
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 10:46 #14
hvad gør man så når man har fundet nogle
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2003 - 10:47 #15
fjerner dem.. har du fulgt guiden jeg gav dig?
Avatar billede hcma Novice
21. april 2003 - 11:21 #17
Hvis du lige har formatteret og problemer opstod umiddelbart derefter, er det tegn på defekte/manglende drivere.
Så det er kun at forsøge sig frem. Prøv grafikkortet først, tag så mus og tastatur (særligt hvis det er trådløst)
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 11:30 #18
OK, jeg har nemlig lige prøvet det andet med spyware og den fandt 10 stk ,men problemet er der stadigvæk
Avatar billede hcma Novice
21. april 2003 - 11:38 #19
Har du prøvet en oprydning i registreringsbasen, for at få slettet rester af gamle programmer.
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/regcleaner.shtml
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2003 - 12:14 #20
har du hentet via driverne?
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 14:12 #21
ja, lige nu skulle der ikke være noget, andet end at det har slettet alle mine dokumenter og billeder, mine billeder kan ikke erstattes da det er af min datter,
Avatar billede chalde Seniormester
21. april 2003 - 14:37 #22
hmm... hvornår forsvandt de? da du installerede driverne, eller da du ville fjerne spy/adware?
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 15:14 #23
da jeg fjernede de der spy
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 16:26 #24
Den fryser stadigvæk
Avatar billede plex85 Nybegynder
21. april 2003 - 23:20 #25
Hi ! Har du tjekket for Virus?  hilsen Easy
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
21. april 2003 - 23:49 #26
ja det har jeg
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
22. april 2003 - 09:51 #27
Jeg er ved at blive idiot på den computer, den fryser lige meget hvad jeg laver, den kan fryse lige efter en genstart, og der kan gå flere timer, er det ikke en mulig løsning
Avatar billede hcma Novice
22. april 2003 - 10:31 #28
Så har jeg kun 2 forslag tilbage:
Check dine ramblokke (rengør dem evt, med et viskelæder - forsigtigt)
Rengør det indvendige af kabinettet, køler, blæser og evt. filtre, da det kan være at pc'en bliver for varm.
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
22. april 2003 - 10:40 #29
Jeg ved ikke hvor tit du høre at en 1000 Mhz er på 33 grader er varm
Avatar billede plex85 Nybegynder
22. april 2003 - 11:23 #30
Hi ! Der er mange bundkort der har præcis din fejl i forbindelse med geforce2, du kan på nvidia`hjemmeside se om dit er blandt dem !

      hilsen Easy
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
22. april 2003 - 14:18 #31
Der har aldrig været problemer før, det kom nu her for ca. 1 mdr. siden
Avatar billede hcma Novice
22. april 2003 - 14:34 #32
Hvornår har du sidst formatteret harddisken?
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
22. april 2003 - 23:34 #33
Jeg har formateret den igen, men den her gang har jeg ikke opdateret den på microsofts hjemmeside.

Nu har den kørt det meste af dagen uden så meget som at tænke på at sætte sig fast.

Derfor er mit problem løst og jeg lukker, mange tak for alle de mange svar.