Avatar billede petercal Nybegynder
20. april 2003 - 21:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Response.redirect til nyt vindue

Jeg har et Datagrid der indeholder en knap der skal linke til en www url. Linket er indeholdt i en skjult kolonne i datagrid. Når der i en row trykke på knappen kaldes :

Sub DbGrid1_Command(sender As Object, e As DataGridCommandEventArgs)

if e.CommandSource.CommandName = "www" then
Dim link as string = "http://"+e.Item.Cells (3).Text
Response.redirect(Link)
end if

-linket hentes i den skjulte kolonne Cells(3).

Det virker fint, men hvordan får jeg den kaldte url til åbne i et nyt vindue ???
Avatar billede clausjul Nybegynder
20. april 2003 - 22:26 #1
Du kan gøre følgende:

Response.write("<Script>")
Response.write ("window.open(""" & Link & """, ""_top"")")
Response.write ("</Script>")
Avatar billede itbjarne Nybegynder
20. april 2003 - 22:34 #2
Response.Write("<script" & ">window.open('" & link & "')</" & "script>")
Avatar billede itbjarne Nybegynder
20. april 2003 - 22:35 #3
(Der var du godt nok hurtig, clausjul)
Avatar billede petercal Nybegynder
21. april 2003 - 08:35 #4
Det blev itbjarne der løb med point'ene, fordi hans løsning virkede med det samme. Clausjul's virker ikke i .NET, compileren brokker sig af en eller anden grund over linien der slutter script blokken, når jeg har de 3 response.write inde i en if...then
men tak for hjælpen, begge 2