Avatar billede lybecker Nybegynder
20. november 2000 - 13:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbne to vinduer når der submittes fra en form!

Når der submittes fra en form skal en ny side åbnes. Som så skal lave en hel masse, og videre sende en variable til endnu et nyt vindue.

Altså 1 åbner 2, som beregner og åbner endnu et vindue med en variable.

Det hele skal selvfølgelig laves i ASP
Avatar billede sp Nybegynder
20. november 2000 - 16:54 #1
popup-vinduer kan man da ikke lave i ASP.
Du kan kombinere ASP og Javascript.
Avatar billede kasseper Nybegynder
21. november 2000 - 12:05 #2
Man kan godt, lave det, men det bliver en gang gøg og gokke....

<%= \"<script>function LukOp(){ my_window = open.window(....);}\" %>

Du kan så selvfølgelig angive det vindue der skal åbnes, dynamisk, altså sådan at du vælger et vindue afhængigt af brugerens valg på forige side....
Avatar billede sp Nybegynder
21. november 2000 - 12:55 #3
Det vl jeg da gerne se fungerer ordentligt!
Avatar billede kasseper Nybegynder
21. november 2000 - 13:34 #4
OK, det skal du så få at se :

Jeg antager at det der skal løses er sådan et når man har submittet, tages man til den side som er i action attributten på formen, og herfra åbnes et nyt vindue udelukkende via asp kode, som generere javascript.....

action siden skal se sådan her ud :

-------------------------------
<html>
<%
\'jeg beregner en hel masse og kommer f.eks. frem til værdien 5
\'...
myvalue = 5

response.write \"<head><script>function openme(a){ res_window = window.open(\'res.asp?res=\' + a  ,\'plain\',\'width=400,height=400\');}</script></head>\"
response.write \"<body onLoad=\'openme(\" & myvalue & \")\';>\"
%>
Se pop-up vinduet for resultatet.....
</body>
</html>

-------------------------------------------
Vinduet der åbnes har selvfølgelig også en side som hedder res.asp

-------------------------------------------
<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>
<body>
<%
response.write request.Querystring(\"res\")
%>
</body>
</html>
--------------------------------------------

Hvis der menes at når siden der er som action i formen hentes åbnes der først en side der beregner et eller andet og så en mere, altså to po-up, kan man bare have en funktion der åbner den første stump kode i body onLoad på action siden....
OK ?