Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
20. november 2000 - 12:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MSSQL og BLOBs

Er der nogen der kan give mig en syntaks/eksempel for hvordan man i ASP henter og gemmer en RTF-fil i et BLOB-felt på en MSSQL?
Avatar billede sone Nybegynder
20. november 2000 - 12:41 #1
...er det ikke på standard-måde:

SQL=\"INSERT INTO tabel (felt) VALUES (\'\" & blob & \"\')
Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
20. november 2000 - 17:21 #2
Jo, den del fik jeg også selv løst, jeg havde en lille syntaksfejl.

Den anden del er hvordan man henter dem.
Jeg kan godt på det ud som et eller andet binært skidt, men jeg skal have det vist på hjemmesiden.

Det er lykkedes mig at lave en løkke der konverterer tilbage til RTF-kode:

For I = 1 To LenB(Binary)
  S = S & Chr(AscB(MidB(Binary, I, 1)))
Next

Jeg mangler dog stadig at lave RTF-koden om til HTML-kode, så det kan blive vist på siden.
Avatar billede sone Nybegynder
21. november 2000 - 07:28 #3
Vil du konvertere \"rå\" RTF til HTML ?
Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
21. november 2000 - 12:33 #4
Ja.
Avatar billede sone Nybegynder
21. november 2000 - 12:36 #5
Jeg kender ikke RTF, så der kan jeg ikke helt hjælpe dig - men prøv da et skrive det ud til browseren, og som du kommer frem, indsæt diverse formateringslinier og linier med Replace.
Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
21. november 2000 - 12:42 #6
OK, tak for hjælpen. Jeg har prøvet at lave formatteringen om  selv vha. replace, men RTF kan jo mange ting, så det er meget omfattende, jeg må se om jeg ikke kan finde en funktion et sted.