Avatar billede anold Nybegynder
20. november 2000 - 11:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Alles kamp mod alle

Til en idrætsforening skal jeg laver en Kampplan hvor alle spiller mod alle
jeg vil gerne vide hvordan jeg kan lave en procedure som kan holde styr på at alle spiller mod hinanden Dvs.:
Svend mod peter
svend mod søren
svend mod jens
peter mod søren
peter mod jens
søren mod jens

OSV.

jeg kender ikke antalet på spillerne
men alle vil blive lagt ind i en database(P7)

Hvem kan hjælpe mig ???
Avatar billede borrisholt Novice
20. november 2000 - 11:52 #1
Du skal loade alle din brugere op i memory, således du ved hvormange du har .. Der efter skal du køre kombinatorik gennem det ....
Kig på http://www.eksperten.dk/spm/33265

Jens B
Avatar billede sjensen Nybegynder
20. november 2000 - 13:32 #2
Her er en simpel rutine der gør det du vil, uafhængigt af hvor mange personer der er. Tag en form med 2 listboxe og en knap. Fyld alle navnene ind i listbox1 og sær følgende procedure på knappens onklin event:

Procedure allemodalle
var i,j : integer;
begin
  if listbox1.items.count > 1 then
  begin
    for i := 0 to listbox1.items.count -2 do
    begin
      for j := i+1 to listbox1.items.count -1 do
      begin
        listbox2.items.add(listbox1.items[i]+\' mod \'+listbox1.items[j]);
      end;

Derefter er det bare at flytte alle linier i listbox2 til databasen.
Avatar billede lsn1 Nybegynder
20. november 2000 - 21:08 #3
Spørger du efter et databaseprogram?!?!?
Det er sq da noget af det nemmeste man kan lave.
Det er bare at få brugeren til at intaste nogle oplysninger, og så bliver oplysnigerne gemt i tekst-filer.

Så nemt er det.

LSN