Avatar billede nihao Nybegynder
20. august 1999 - 09:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke 'lukke' Excel

jeg har et program i VB for Access, det opretter et Excelobject og flytter data fra Access til Excel. Men når jeg vil lukker excel objectet igen, forsvinder Excel ikke fra CTRL-ALT-DEL.

Jeg har mindsket programmet ned til følgende
######
Option Compare Database
Option Explicit
Sub Rehosting()
Dim ExcelObject As Excel.Application
Dim Excelworkbook As Excel.Workbook
Dim excelsheet As Excel.Worksheet
Set ExcelObject = CreateObject("Excel.Application")
Set Excelworkbook = ExcelObject.Workbooks.Add
Set excelsheet = ActiveSheet
Excelworkbook.SaveAs ("c:\temp\test.xls")
ExcelFillIn excelsheet
Excelworkbook.Save
ExcelObject.Quit
Set excelsheet = Nothing
Set Excelworkbook = Nothing
Set ExcelObject = Nothing
End Sub

Sub ExcelFillIn(sheet As Excel.Worksheet)
sheet.Cells(1, 1).Value = 123
End Sub

Hvad er der galt ?
Avatar billede mickeymouse Nybegynder
27. august 1999 - 22:19 #1
Jeg kan ikke forstå at dit eksempel ikke virker, det kører fint på min maskine, dog med office 2000.

Men prøv evt. at indsætte denne for bedre debug mulighedder.

ExcelObject.Visible = True

KH

Mickey Mouse
Avatar billede mickeymouse Nybegynder
28. august 1999 - 02:04 #2
Haeeemm, da jeg ville lukke NT var der lige 3 Excel objekter åben, ikke at de var i applications, de var kun af finde i processes. Så anyway prøv disse 3 ændringer og se om det ikke virker bedre.

Change 1: Det ikke er sikkert Access kan finde en ActiveWorkBook der vel hører til objektet Excelworkbook.

Change 2: Hvis filen findes i forvejen spørger Excel om man vil overskrive, dette ses bare ikke da Excel er usynlig.

Change 3: Windows ryder så dårligt op at vi ikke kan hjælpe nok, måske virker det, måske ikke, men hvorfor tage nogen chancer #?>!

Option Compare Database
Option Explicit
Sub Rehosting()
Dim ExcelObject As Excel.Application
Dim Excelworkbook As Excel.Workbook
Dim excelsheet As Excel.Worksheet
Set ExcelObject = CreateObject("Excel.Application")
Set Excelworkbook = ExcelObject.Workbooks.Add
Set excelsheet = Excelworkbook.ActiveSheet  ' Change 1
Kill "c:\testa.xls"        ' Change 2
Excelworkbook.SaveAs "c:\testa.xls"
ExcelFillIn excelsheet
Excelworkbook.Save
Excelworkbook.Close        ' Change 3
ExcelObject.Quit
Set excelsheet = Nothing
Set Excelworkbook = Nothing
Set ExcelObject = Nothing
End Sub

Sub ExcelFillIn(sheet As Excel.Worksheet)
sheet.Cells(1, 1).Value = 123
End Sub

KH

Mickey Mouse
Avatar billede nihao Nybegynder
30. august 1999 - 08:46 #3
Change 3 hjælper ikke, men det er er 'hintet' i change 1 som gør forskellen. Jeg er ny i VB programmering, så jeg havde glemt at refere til mine egne objekter forskellige steder - jeg fik masser af Automation error (Run time 440), og det gør at Excel ikke bliver lukket ned ordentligt.
Avatar billede mgade Nybegynder
23. marts 2000 - 12:28 #4
Er der ikke en af jer der kunne tænke sig at se dette spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=13866

Det er ret tæt på spørgsmålet i denne tråd.