Avatar billede ncp Nybegynder
19. april 2003 - 15:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ASPImage - Add PNG

Er det muligt at bruge ASPImage.AddImage, med en png-fil, hvor ASPImage tager højde for png's alpha kanaler ?

Altså så man nogle stedet vil kunne se igennem png-billedet, hvor det har alpha egenskaben ?
Avatar billede brock Nybegynder
19. april 2003 - 19:22 #1
Fundet her

TransparentColor Determines the color used for transparencies when saving a GIF, or PNG image. (PNG require version >= 2.26)
Example:

Image.TransparentColor = vbWhite

ref: http://www.serverobjects.com/comp/Aspimage.htm

mvh
Brock
Avatar billede ncp Nybegynder
19. april 2003 - 19:45 #2
Ja, men det er til når du gemme dit billede... ikke AddImage...
Avatar billede mortrr Praktikant
26. april 2003 - 19:54 #3
Du kan godt hente transparente png'er, men aspimage har aldrig haft support for alpha-channels i nogen formater.
Så nej - det kan du ikke.

Jeg mener da ellers det virker fint med addimage og transparente billeder.
Avatar billede ncp Nybegynder
27. april 2003 - 00:19 #4
det virker ikke på mine servere, som kører den nyeste aspimage...

måske der så er ande forslag til så at lave runde hjørner på sit billede, som var planen med at hente billedet ind... De skal gå 5 px ind i billedet...

eks:
http://www.gamersplace.dk/resources/images/news/keyboard.jpg
Avatar billede mortrr Praktikant
27. april 2003 - 13:12 #5
Ahh - nej, du kan ikke overføre en transparens fra et billede du henter, til det eksisterende billede.

Den eneste mulighed du har, er selv at "fjerne" nogle pixels i hjørnerne, med Setpixel. Du ved jo hvilke pixels du vil lave om.
Avatar billede ncp Nybegynder
27. april 2003 - 13:52 #6
hmm... hvordan gør jeg så det ?
Avatar billede mortrr Praktikant
27. april 2003 - 14:20 #7
Groft sagt:
Image.SetPixel 0,0,vbWhite
Image.SetPixel 1,0,vbWhite
Image.SetPixel 0,1,vbWhite

Så er der lige det med de næste pixels, som jo gerne skulle have noget at farven med fra det oprindelige billede.
BrightnessRGB er skrevet ud fra hukommelsen, men den er vist ikke helt galt.

Function BightenessRGB(lColor As Long, lAmount as Long)
'lAmount: -100 - 100
    r = CByte(lColor And &HFF&)
    g = CByte((lColor And &HFF00&) \ &HFF&)
    b = CByte((lColor And &HFF0000) \ &HFFFF&)
    r=r+round(lAmount*(255-r)/100)
    g=g+round(lAmount*(255-r)/100)
    b=b+round(lAmount*(255-r)/100)
    BightenessRGB=RGB(r,g,b)
End Function

Image.SetPixel 0,2,BrightnessRGB(Image.GetPixel(0,2),70)
Image.SetPixel 1,1,BrightnessRGB(Image.GetPixel(0,2),40)
Image.SetPixel 2,0,BrightnessRGB(Image.GetPixel(0,2),70)

Du kan jo så selv bestemme om du vil gå en tak videre.

Ovenstående kan du så repetere for de fire hjørner, eller lave en lille funktion som du kalder med parametre for hvilket hjørne det er, eller laver et loop til det.
Avatar billede mortrr Praktikant
27. april 2003 - 14:47 #8
Function BightenessRGB(lColor As Long, lAmount as Long)
'lAmount: -100 - 100
    r = CByte(lColor And &HFF&)
    g = CByte((lColor And &HFF00&) \ &HFF&)
    b = CByte((lColor And &HFF0000) \ &HFFFF&)
    if lAmount>=0 then
      r=r+round(lAmount*(255-r)/100)
      g=g+round(lAmount*(255-r)/100)
      b=b+round(lAmount*(255-r)/100)
    else
      r=r+round(lAmount*r/100)
      g=g+round(lAmount*r/100)
      b=b+round(lAmount*r/100)
    end if
    BightenessRGB=RGB(r,g,b)
End Function
Avatar billede ncp Nybegynder
27. april 2003 - 18:01 #9
jeg kigger på det...
Avatar billede mortrr Praktikant
27. april 2003 - 18:05 #10
Hmmm - Hvorfor gav du Brock point?
Avatar billede brock Nybegynder
27. april 2003 - 18:46 #11
Ja, godt spørgsmål ?

ADMIN

hvordan giver vi pointene tilbage, det er jo forbudt at give point til hinanden, hvordan er reglerne ved fejlgivning ?

mvh

Brock
Avatar billede mortrr Praktikant
27. april 2003 - 20:20 #12
brock -> Du kan ikke direkte give point tilbage, men det er nu tilladt at oprette spørgsmål med det formål at overdrage point, hvis man henviser til det spørgsmål hvor pointene er uddelt.
Avatar billede ncp Nybegynder
27. april 2003 - 20:43 #13
sorry... trode det car mortrr der havde svarede, så jeg accepterede bare...
Avatar billede brock Nybegynder
27. april 2003 - 20:44 #14
[ncp]

oki - hvem skal have point?
Avatar billede ncp Nybegynder
27. april 2003 - 21:48 #15
mortrr
Avatar billede brock Nybegynder
28. april 2003 - 07:09 #16