Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
19. april 2003 - 09:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ASP 2 WAP ( ASP & WAP )

Jeg skal have en wap side, som kan spytte nedenstående asp ud. Og jeg kan bare ikke finde ud af det !

ASP KODE:
<%
'Indstillinger
sUsername = "n/a"
sKode      = "n/a"

Set oMailer = Server.CreateObject("POP3svg.Mailer")
oMailer.RemoteHost = "mail.netget.dk"
oMailer.UserName = sUsername
oMailer.Password = sKode

Response.write "<table border=0 cellspacing=3 style=border-collapse:collapse bordercolor=#111111 width=250 id=AutoNumber1 cellpadding=0><tr><td width=50><b>Nr.:</b></td><td width=224><b>Emne:</b></td></tr></table>"

oMailer.GetPopHeaders
aMails = oMailer.MessageInfo
if VarType(aMails) <> vbNull And IsEmpty(aMails) <>  True then
iCount = UBound(aMails)
if iCount > 9 then
iCount = 10
end if
For i = 0 to iCount
sMsgID            = Trim(aMails(i)(0))
sMsgSubject = aMails(i)(1)
Response.write "<table border=0 cellspacing=3 style=border-collapse:collapse bordercolor=#111111 width=250 id=AutoNumber1 cellpadding=0><tr><td width=50>"& i& "</td><td width=224>"& sMsgSubject & "</td></tr></table>"
next
end if
oMailer.ClosePop3
%>
Avatar billede medions Nybegynder
19. april 2003 - 10:50 #1
Hmm jeg ser nu altså ikke noget WAP i den kode!? -hvad er det formålet med din kode er?

//>Rune
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
19. april 2003 - 11:19 #2
Problemet er at jeg skal have omdannet denne asp kode til at fungere på en wap side ! således at wapsiden kører ovenstående asp script !
Avatar billede getalife Nybegynder
19. april 2003 - 13:27 #3
Avatar billede medions Nybegynder
19. april 2003 - 15:28 #4
<%
Response.ContentType = "text/vnd.wap.wml"
%>
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
<%
'Indstillinger
sUsername = "n/a"
sKode      = "n/a"

Set oMailer = Server.CreateObject("POP3svg.Mailer")
oMailer.RemoteHost = "mail.netget.dk"
oMailer.UserName = sUsername
oMailer.Password = sKode

With Response
    .Write("<table border=0 cellspacing=3 style=border-collapse:collapse bordercolor=#111111 width=250 id=AutoNumber1 cellpadding=0>")
    .Write("<tr><td width=50><b>Nr.:</b></td><td width=224><b>Emne:</b></td></tr></table>")
End With

oMailer.GetPopHeaders
aMails = oMailer.MessageInfo
if VarType(aMails) <> vbNull And IsEmpty(aMails) <>  True then
iCount = UBound(aMails)
if iCount > 9 then
iCount = 10
end if
For i = 0 to iCount
sMsgID            = Trim(aMails(i)(0))
sMsgSubject = aMails(i)(1)
Response.write "<table border=0 cellspacing=3 style=border-collapse:collapse bordercolor=#111111 width=250 id=AutoNumber1 cellpadding=0><tr><td width=50>"& i& "</td><td width=224>"& sMsgSubject & "</td></tr></table>"
next
end if
oMailer.ClosePop3
%>
</wml>

//>Rune
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
20. april 2003 - 10:14 #5
Medions: Formoder jeg stadig skal gemme filen som .asp og ikke .wml ?
Avatar billede medions Nybegynder
20. april 2003 - 10:35 #6
Ja, siden skal stadivæk gemmes som .asp!

//>Rune
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
20. april 2003 - 11:14 #7
Medions ( Rune ): Prøv lige at kigge på http://62.79.93.139/wap/e-mail.asp

Kan sku ikke forstå det ikke vrker !
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
20. april 2003 - 11:18 #8
PRoblemet er faktisk at den ikke kan spytte de der borders ud !
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
20. april 2003 - 11:19 #9
borders=tables !
Avatar billede medions Nybegynder
20. april 2003 - 11:23 #10
Prøv engang at læs denne side:
http://www.w3schools.com/wap/tag_table.asp

//>Rune
Avatar billede telekaedenorg Nybegynder
20. april 2003 - 11:26 #11
Takker Rune !
Avatar billede medions Nybegynder
20. april 2003 - 11:28 #12
Anytime...
Thx 4 Poinz

//>Rune