Avatar billede simonhusby Nybegynder
18. april 2003 - 14:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Guides til en Xp-server

Jeg har lige anskaffet mig en pc med 700 mhz PII, 20 gb osv. som jeg godt kunne tænke mig at lave en (web)server ud af med Xp-pro igennem min ADSL forbindelse(1mbit/256kb).

Så er mit spørgsmål om der er nogle gode guides eller sites der kan hjælpe mig på vej?

På forhånd tark.
Avatar billede jankovich Nybegynder
18. april 2003 - 14:13 #1
Skal du lave en Apache server?
Hvis ja, er der nogle gode artikler på www.webcafe.dk
Avatar billede bad24 Nybegynder
18. april 2003 - 14:14 #2
Du kan ikke lave en god server ud af Windows XP Pro.

Prøv hellere med windows 2000 eller med linux

// Lars
Avatar billede jankovich Nybegynder
18. april 2003 - 14:14 #3
Der er også guides til andre servere...
Direkte link ---> http://www.webcafe.dk/artikler/index.html
Avatar billede simonhusby Nybegynder
18. april 2003 - 14:16 #4
Jeg har tænkt over at få en Apache server, men der jo andre og måske bedre alternativer...
Avatar billede simonhusby Nybegynder
18. april 2003 - 14:18 #5
Jeg har ikke Windows 2000 og linux synes jeg er for indviklet og nørdet til mig da har svært ved at finde ud af det...
Avatar billede bad24 Nybegynder
18. april 2003 - 14:18 #6
IIS er meget nemt, og meget usikkert. Hackere og Trojans har rigtig nem adgang igennem den. Jeg bruger selv Apache på en linux box. Og det virker uden problemer.
Avatar billede kadann Nybegynder
18. april 2003 - 15:57 #7
Du kan sagtens smide Apache på din XP, uden de store problemer, selvom XP ikke er direkte server-OS.

Jeg havde selv en gammel 233'er stående med NT4 Workstation, sammen med Apache, som fungerede ganske fint som webserver i lang tid.

Bar' gå ind på www.apache.org og hent den ned.. og så er det bare at gå igang.. selve opsætning kan være lidt sær, men man vænner sig hurtigt til det.
Avatar billede jankovich Nybegynder
25. april 2003 - 14:05 #8
Direkte link til apache guiden:
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/
Avatar billede jankovich Nybegynder
25. april 2003 - 14:06 #9
Og et svar herfra.....