Avatar billede styrbaek Nybegynder
19. november 2000 - 22:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruge ASP med databaser

Jeg programmere ikke ASP, men har fundet en del på nette som jeg gerne vil bruge. Jeg har installeret en server, men de scripts der bruger databaser virker ikke. Hvordan bruger jeg aspscripts med databaser uden at skulle sætte mig ind i en helt masse programmering m.m.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. november 2000 - 22:21 #1
Du er nød til at sætte dig LIDT ind i det ..

hvad er det f.eks. der ikke virker ?
Avatar billede zaknafein Praktikant
19. november 2000 - 23:06 #2
Køb en bog!! ASP programmering er sgu nemt, i forhold til fx C++ eller java, så du skal ikke gå i panik!!!!

Du er nok nødt til at sætte dig lidt ind i det grundlæggende, før du kan bruge nogle af de uttallige eksempler fra nettet!
Avatar billede ortrak Nybegynder
20. november 2000 - 00:44 #3
enig med zaknafain. Køb en bog, læs en faq, browse på www.netcoders.dk, www.activeserverpages.dk og eksperten.dk...

Det er så let som at klø sig selv i røven, men det er stadig nødvendigt at vide hvor røven er :-]

/orrak
Avatar billede hypergrafx Nybegynder
20. november 2000 - 10:38 #4
Noget tyder på at du ikke har sat den rigtige sti til databasen i de scripts. Prøv at at flytte databasen ind i den samme mappe som de scripts du vil køre, hvis de da ikke allerede ligger der.

I denne linie i scriptet, skriver du navnet på
databasen efter serverMapPath. :
Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"databasenavn.mdb\")

Hvis det ikke virker nu, er nok nød til at sætte dig mere ind i ASP. Læs f.eks bogen Active Server Pages af Christion Koller udgivet af IDG