Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 11:45 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skriver man $svr$row[id] ???

Dette duer ikke, det er pga. $svr$row[id] men der er sikkert også andre fejl (hjemmefusket):

if($deltag){
$rigtige = 0;
$data = mysql_query("SELECT * from konkurrence_spm order by id");
while($row = mysql_fetch_array($data)){
if($row[rigtig] == $svr$row[id]){$rigtige = $rigtige++;}
}
mysql_query("insert into konkurrence_svr (email, svr1, svr2, svr3, svr4, svr5, svr6, svr7, svr8, svr9, svr10, rigtige) values ('$email','$svr1','$svr2','$svr3','$svr4','$svr5','$svr6','$svr7','$svr8','$svr9','$svr10','$rigtige')");

}else{
echo"<form action='?index=konkurrence' method='post'><font size='1'>";

$data = mysql_query("SELECT * from konkurrence_spm order by id");
while($row = mysql_fetch_array($data)){
echo"$row[id]. Spørgsmål - $row[spm]<p>
<input type='radio' name='svr$row[id]' value='$row[svr1]'> $row[svr1]
<input type='radio' name='svr$row[id]' value='$row[svr2]'> $row[svr2]
<input type='radio' name='svr$row[id]' value='$row[svr3]'> $row[svr3] <p>";
}
echo"Din email:<br><input type='text' name='adresse' value=''><p><input type='submit' name='deltag' value='Deltag'>";
}
Avatar billede tefcke Nybegynder
17. april 2003 - 12:30 #1
hvis $svr$row[id] er af typen string, skal det være $svr.$row[id] istedet!
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2003 - 12:30 #2
Nu ved jeg jo ikke hvad du vil... med $svr$row[id] men du kan prøve følgende:
$svr[$row[id]]; eller
$svr.$row[id];
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:30 #3
hvis $row[id] er 1 skal det blive til $svr1, men scriptet virker ikke selvom jeg ændrer den til $svr.$row[id]
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:31 #4
er der evt noget galt med name='' i inputsene... ?

<input type='radio' name='svr$row[id]' value='$row[svr1]'>
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2003 - 13:34 #5
Jo det er der også:
Prøv noget i stil med....
<input type='radio' name='".$svr[$row[id]]."' value='".$row[svr1]."'>
Det ville nok være en smule rart at se hvordan du har erklæret $svr
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:37 #6
Hvordan den er erklæret ???
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:38 #7
Nu kan man slet ikke klikke i radio boxen....
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2003 - 13:38 #8
$svr kommer jo et sted fra...
f.eks.
$svr = array(1,2,3,4);
eller
$svr = "En variabel tekststreng!";
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:40 #9
men hvad er det også du laver her $svr[$row[id]]... er ikke den store programmør, men outputtet ved $row[id] = 1 bliver da ikke svr1
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:41 #10
Nej det er et navn ikke en streng.... $svr1 bliver dannet af input radio.... må jo ikke kalde en streng $1 så jeg kalder den $svr1
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2003 - 13:41 #11
$svr[$row[id]]; // gætter mig til en nogenlunde syntax!
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2003 - 13:43 #12
Ok brug det her:
<input type='radio' name='svr".$row[id]]."' value='".$row[svr1]."'>
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:43 #13
bliver svr$row[id] ikke til svr1 når $row[id] er 1 ???
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2003 - 13:46 #14
At bruge syntaxen svr$row[id] svarer til at skrive "jeg sproger godt danmarkst"
når du skal sætte en tekststreng sammen med en tekst streng fra et array så brug:
svr".$row[id]."resten af teksten

altså brug . - punktum til at sætte det sammen
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:46 #15
nu giver den en parse error..... der må jo ikke være "'er
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2003 - 13:47 #16
<input type='radio' name='svr".$row[id]."' value='".$row[svr1]."'>
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:51 #17
Der er også en fejl et andet sted.... Rigtige forbliver 0 selvom der er tilfælde hvor det er rigtigt...
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:53 #18
Har dette:

<?
echo "<font face 'Tahoma' size='5'><b>- Titel -</b><p><font size='2'>";
if($deltag){
$rigtige = 0;
$data = mysql_query("SELECT * from konkurrence_spm order by id");
while($row = mysql_fetch_array($data)){
if($row[rigtig] == $svr.$row[id]){$rigtige = $rigtige+1;}
}echo"$rigtige";

mysql_query("insert into konkurrence_svr (email, svr1, svr2, svr3, svr4, svr5, svr6, svr7, svr8, svr9, svr10, rigtige) values

('$email','$svr1','$svr2','$svr3','$svr4','$svr5','$svr6','$svr7','$svr8','$svr9','$svr10','$rigtige')");

}else{
echo"<form action='?index=konkurrence' method='post'><font size='1'>";

$data = mysql_query("SELECT * from konkurrence_spm order by id");
while($row = mysql_fetch_array($data)){
echo"$row[id]. Spørgsmål - $row[spm]<p>
<input type='radio' name='svr.$row[id]]' value='".$row[svr1]."'> $row[svr1]
<input type='radio' name='svr.$row[id]]' value='".$row[svr2]."'> $row[svr2]
<input type='radio' name='svr.$row[id]]' value='".$row[svr3]."'> $row[svr3] <p>
";
}

echo"Din email:<br><input type='text' name='adresse' value=''><p><input type='submit' name='deltag' value='Deltag'>";
}
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 13:55 #19
...opdagede lige de 3 ] i inputsene... er fjernet men det virker stadig ikke...
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2003 - 13:56 #20
if($row[rigtig] == $_POST['svr'.$row[id]]){$rigtige = $rigtige+1;}
}
Avatar billede bixen Nybegynder
17. april 2003 - 14:07 #21
Det virker stadig ikke...

Du får lige en udklip af mine SQL...

Konkurrence_svr

  id  int(11)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  email  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm1  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm2  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm3  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm4  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm5  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm6  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm7  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm8  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm9  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm10  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  rigtige  int(11)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst

Konkurrence_spm

  id  int(11)  Nej    auto_increment  Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  spm  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  svr1  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  svr2  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  svr3  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  rigtig  text  Nej      Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
Avatar billede bixen Nybegynder
08. maj 2003 - 16:52 #22
Nåå.... vil i have point ?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 16:55 #23
behøves ikke!
Avatar billede bixen Nybegynder
08. maj 2003 - 17:11 #24
Lukker så...