Avatar billede n-link Nybegynder
17. april 2003 - 11:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dansk dato

Er der ikke en som har en lille hurtig funktion, der oversætter engelsk måneds navne, og dage navne, fra et DATETIME (NOW())???
Jeg skal bare bruge f.eks: Mandag d. 13 April år 2002
Dvs. En funktion der kan oversætte Månedsnavne og dagenavne til danske...
Avatar billede mjl Nybegynder
17. april 2003 - 11:23 #1
Måske dette:

<?
$days = array ('Søndag','Mandag','Tirsdag','Onsdag','Torsdag','Fredag','Lørdag');
$months = array('januar','februar','marts','april','maj','juni','juli','august','september','oktober','november','december');
print "".($days[date("w")] . ' den. ' . date("j. ") . $months[date("n")-1] . date(" Y"));
?>
Avatar billede n-link Nybegynder
17. april 2003 - 11:23 #2
Har fået svaret af en anden, lukker lige tråden...
Avatar billede mjl Nybegynder
17. april 2003 - 11:24 #3
Det kan man s.. da ikke!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
17. april 2003 - 11:25 #4
Hvad f..... skal jeg så bruge tid på dig for? Man opretter ikke bare et sp. og så lukker igen - du ender med at folk ikke sider bruge tid på dig!!!! :o(
Avatar billede mjl Nybegynder
17. april 2003 - 11:26 #5
sider = gider
Avatar billede sukos Juniormester
17. april 2003 - 11:30 #6
hehe, han burde da ihvertfald lige skrive løsningen på spm'et :O)
Avatar billede mjl Nybegynder
17. april 2003 - 11:30 #7
Nop - han skal give points, for et rigtigt svar!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
17. april 2003 - 11:31 #8
Det er folk som ham, der ødelægger stemningen på Eksperten - han har heller ikke hjulpet andre, i det år han har været med..!!!
Avatar billede mikl-dk Nybegynder
17. april 2003 - 13:56 #9
Du skal da give point for et rigtigt svar!
Og løsningen skal også ligge her. Ellers ved man jo ikke, om du alligevel har brugt hans (mjl), blot uden at give point!
Avatar billede mjl Nybegynder
17. april 2003 - 14:00 #10
Tja - man burde måske anmelde ham, for at få ham til at stoppe med den slags...!!!
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. april 2003 - 17:35 #11
n-link> Du bedes komme med en forklaring på hvorfor du bare lukker igen. Det er ikke nok bare at skrive "Har fået svaret af en anden...", så må du beskrive hvordan du har løst det. Ellers så opret et spørgsmål med point til mjl som har givet dig et rigtigt svar.

Du opretter bare et sprøgsmål med overskriften "point til mjl" og afsætter 60 point, i selve sprøgsmålet laver du et link til dette.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede mjl Nybegynder
21. april 2003 - 10:36 #12
Gad vide om man hører mere til ham - før næste gang han skal bruge hjælp!?

Men tak for hjælpen eagleeye...