Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. april 2003 - 22:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Browser-kopitabel hjemmeside

Hej

Så skal der lige bruges lidt point :)

Jeg sad lige om biksede med noget hjemmeside-sjov.
Jeg har fået sat et design sammen som kan ses på http://www.jazzpianoklubben.dk/v3/
I IE ser det sku ud som jeg havde tænkt det. Men prøver man så med en Mozilla går den helt galt.. Jeg ved ikke om du har Mozilla.. Men for at du ikke skal ligge og downloade den nu, har jeg taget et screenshot : http://www.jazzpianoklubben.dk/v3/temp/ss02.gif
Resultatet er langt fra kønt!

Der må være gået noget galt i min selvlæring af html og css.. Jeg ved dog ikke hvad.. Og det er her i kommer ind i billedet. Hvad har jeg gjort galt?

Jeg har for at vise hvad opgaven går ud på indringet de steder JEG kan se der er noget galt med. Se screenshot her : http://www.jazzpianoklubben.dk/v3/temp/ss01.gif

Hvis i har nogle spørgsmål, skal i endelig bare spørge. Så vil jeg da forsøge at besvare dem. Eller kan i bare selv se kildekode mm på http://www.jazzpianoklubben.dk/v3/

og så kommer det til det svære.. Hvor mange point?? Jeg ved det ikke. Men jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne lære noget. Desuden har jeg nok af dem, så har sat 200 point på, til ham/dem der kan hjælpe.. :)

På forhånd mange tusinde tak
/Nicklas B.
Avatar billede raffar Juniormester
17. april 2003 - 00:20 #1
Jeg ville lave noget der består af både Tables & DIV's ala denne www.norna.fo Den bestå af en kombination af begge.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
17. april 2003 - 00:26 #2
jo.. men ville gerne vide hvad jeg havde lavet forkert ved det jeg havde lavet der?? Jeg ville gerne holde den i div der hvor jeg har brugt disse.. har selv fået rettet det med nogle tabels i stedet.. men det hele "opgaven" gik ud på var at få lavet det i divs.. :)
Avatar billede raffar Juniormester
17. april 2003 - 00:41 #3
Ok .. Du har ret! Jeg kom bare med en god idé. Jeg har set den i Mozialla og den ser ikke just godt ud. Er ikke verdens skrappeste til DIV's og er måske for træt til at prøve i aften.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
17. april 2003 - 13:27 #4
tror ikke dette er et godt svar men,,..
i PC - Private Computer er der noget med forskellige browers, der står at modzilla er ikke 100%kompatipel << noget i den stil
Med internet explorer.

det skule betyde at enten kan man se en i modzilla eller i internet explorer.

jeg har ikke en ide hvordna man kan lave den konmpatibel med modzilla men det var et lille svar der kan hjaelpe med din hp.
Avatar billede kristiankbh Nybegynder
18. april 2003 - 02:02 #5
hmmm, går det helt galt kan du jo lave den "grimme" - et script der tjekker browser, og så ha' en mozilla CSS
Avatar billede kristiankbh Nybegynder
18. april 2003 - 02:09 #6
øhm...har lige set den i netscape på mac....ser sjov ud!

har kigget lidt på denne div:
<div style="height: 500px; width: 760px; text-align: som vistnok er det hvide felt bagerst. Kunne det rent faktisk tænkes at mozilla simpelt overholder hvad du har defineret - imod IE der udvider div automatisk? - hvad sker der hvis du fjerner height - eller måske prøver sætte den som % istedet?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
18. april 2003 - 09:30 #7
kobe14 -> Det må da være muligt at lave en side der kan ses i dem begge?? Kan godt være at mozilla ikke lige som IE.. men der må da være hold i den når den har så stor andel??

kristiankbh -> Til din første: Jeg vil helst være fri for løsningen med JavaScript der finder browseren.. Og er der ikke også problemer med at identifisere ie frem for mozilla.. Nå lige meget.. Er heller ikke så glad for den..

Det er ikke en side der skal bruges som den er der.. Vil bare gerne lærer hvad det er jeg gør forkert.. ;)

Til din anden: Jeg tænkte samme tanke, da jeg gik den igennem.. ;) Og rettede det da også med det samme.. Men det er som om den slet ikke tager indholdet som om det er INDE i den kasse.. Hvis jeg fjerner højden på kassen bliver den bare meget mindre.. Du kan lige se sreenshot her : http://www.jazzpianoklubben.dk/v3/temp/ss03.gif

Og så tænkte jeg.. Jeg skriver da bare en stor størrelse.. :D
Men der er problemet at jeg jo ikke ved hvor lang siden bliver.. Og så kommer det til at se dumt ud..

Håber der er nogle der finder fejlen.. ;)
Avatar billede kristiankbh Nybegynder
18. april 2003 - 18:42 #8
Hej Igen. Har siddet og fiflet lidt. Prøv at erstatte dine to første DIV'er med
nedenstående. Størrelsen skal nok rettes lidt til. Der er tilføjet en min-height som mozilla forstår og en overflow: visible, som fortæller div'en at den skal udvide sig efter indholdet. PRØØØF det :o))

<div style="min-height;100%; width: 100%; text-align: center;overflow:
auto;"><center>
  <div style="min-height:100%; width: 760px; text-align: left;
margin-top: 10px; border: 1px solid #000000; background-color: #ffffff;
overflow: visible;">
Avatar billede nicklasb Nybegynder
18. april 2003 - 19:48 #9
hehe.. jo.. nu er der så bare problemet med den overflow auto du har lavet.. http://www.jazzpianoklubben.dk/v3/kristiankbh.htm
men hvis ikke den er der klasker den bare sammen igen.. problemet ligger vel i bundlinien nu?!?

godt forsøg.. bare bliv ved.. tror den er ved at være der.. :D
Avatar billede kristiankbh Nybegynder
18. april 2003 - 20:59 #10
damn ja - der lige den scroll fætter:

Jeg har prøvet at ændre en smule på det....

<div style="width:100%; text-align: center; overflow: auto;"><center>
  <div style="height:98%;width: 760px; text-align: left; margin-top:10px; border: 1px solid #000000; background-color: #ffffff;overflow:visible;">
Avatar billede nicklasb Nybegynder
18. april 2003 - 21:11 #11
hvis den bliver sat til 97% virker den næææsten.. Men så er der problemet med dem der har sat tekststørrelsen til bare lidt større..
men der er også endnu et stort problem.. Hvis man opdatere siden, forsvinder baggrunden igen.. Altså trækker sig op.. ikke lige så fedt.. :(

( http://www.jazzpianoklubben.dk/v3/kristiankbh02.htm )
Avatar billede kristiankbh Nybegynder
18. april 2003 - 21:54 #12
nå! øv. Har vist ikke flere goe ideer lige nu - der er jo ligesom tabelhelved...bare én er forkert, er det hele fucked. Det eneste jeg kan komme på er en alternativ løsning - med en div der ligger absolut bottom og en <body> baggrund - altså en konstant baggrund, hvor man så i bunden af siden ligger en "afslutningsgrafik" ovenpå, så det ser ud som om siden slutter - men det er jo ikke det du efterspørger.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
10. maj 2003 - 17:12 #13
jeg lukker igen.. ikke noget der hjalp på problemet, desværre.. (øv)