Avatar billede Slettet bruger
19. august 1999 - 19:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IP

Hej Alle i ASP- Eksperter.....

Jeg har et problem, som fylder følgende.....

Jeg er ved at lave en chat-funktion til min side.....

Derfor vil jeg godt kunne se mine brugeres Ip på en extern side....( Admin siden)

Her er koden for som viser en bruger... det er den som er grundlæggende for en bruger i chatten.....

Kan i ikke fortælle mig hvordan jeg henter netop bruger nummer (i dette tilfælde 16) ´s Ip...

<%=Application("user16" & BrugerNummer)%>

Hilsen Anders "BackSlash" Pedersen.
Avatar billede s Nybegynder
19. august 1999 - 19:55 #1
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
Avatar billede Slettet bruger
19. august 1999 - 20:17 #2
Hvordan.... Jeg ved godt det er koden.... men det virker bare ikke.....

Det gir mig bare min egen IP..
Avatar billede s Nybegynder
19. august 1999 - 20:19 #3
Det er fordi det er dig der sidder på siden. Så får du selvfølgelig din egen IP. Var det en anden bruger blev det den anden brugers IP.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 1999 - 20:27 #4
Kan du ikke skrive en komplet kode.... som henter
<%=Application("user16" & BrugerNummer)%> Ip..???
Avatar billede s Nybegynder
19. august 1999 - 20:31 #5
Kan du ikke prøve at uddybe dig lidt? Hvad skal det bruges til?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 1999 - 08:22 #6
Problemet er at jeg er ved at lave en chat.... Og så skal jeg have lavet et Script som kan banne brugere fra siden...?? har du noget af det,...???

Jeg er jo nødt til at have IP-Adressen for at fuldføre dette....

Kan du ikke sende et eksempel eller sådan noget...??
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
20. august 1999 - 12:22 #7
Du gør det samme som du har gjort med listen overbrugerne...du ar lagt dem ind i en Application variabel...nu laver du bare en application variabel som indeholder deres IP nummer og får dem vist på din admin side
Avatar billede Slettet bruger
20. august 1999 - 13:00 #8
Hmm... Jeg syne sikke lige jeg kan få koden til at virke.....
<%=Application("user16" & BrugerNummer)%> Og så deres ip eller hva.....

Kom nu og hjælp mig... *grr*..*ss*
Avatar billede s Nybegynder
20. august 1999 - 15:26 #9
Du får en brugers IP-adresse udskrevet via Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR"). Problemet med at bandlyse brugere via deres IP er at hvis en bruger sidder bag f.eks. en firewall eller lignende kan alle de brugere der sidder bag denne have samme IP. Du kan således komme til at bandlyse mange brugere på en gang.
En bedre ide var nok at smide en cookies men denne kan brugeren godtnok selv slette...
Avatar billede s Nybegynder
20. august 1999 - 15:27 #10
Nøj... min stavning går rigtigt godt idag...
Avatar billede Slettet bruger
20. august 1999 - 19:59 #11
kan i ikke skrive en komplet Script som sætter en cookie...????

Avatar billede s Nybegynder
22. august 1999 - 19:53 #12
Dette script banner en bruger:

<%

Request.Cookie("DinCookie").expires = date() + 30 '30 er her antallet af dage brugeren skal være bandlyst
Request.Cookie("DinCookie").domain = "ditdomain"
Request.Cookie("DinCookie")("Ban") = True

%>

og dette kan checke om han er bannet:

<%

if request.Cookie("DinCookie")("Ban") = True then
response.redirect "index.html"
end if

%>

Hvis en bruger her er bannet bliver han smidt tilbage til index.html.