Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
16. april 2003 - 00:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

"Smart Scrolling" som fx på Kashmir.dk.

Hej.

Jeg HAR prøvet at søge efter et lign. spørgsmål, men alle ser ud til at handle om at scrolle i en tabel, og det er ikke det jer har brug for; jeg skal kunne scrolle i indholdet i en "iframe" (se evt. min side for at kunne se hvad det præcist er der skal kunne scrolles i: http://markj86.fateback.com/cwindow.htm - menuen til højre)... Og jeg vil gerne om du skriver koden for hvis det enten er tekst eller billeder der bruges - forudsat det er forskellige koder el. lign.

Mvh, Mark.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2003 - 01:22 #1
Kan du bruge koden direkte fra Kashmir - for den har jeg her...
Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
16. april 2003 - 01:24 #2
Ingen anelse - det skal bare udpensles og gøres så simpelt som muligt for mig, så får du dine point og jeg er glad.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2003 - 01:28 #3
ok... Jeg sorterer lige det meste "ubruglige" fra, så koden er så ren (og forstålig) som overhovedet muligt, og så får ud anvisninger til at putte den ind på dit site :-)

/Søren
Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
16. april 2003 - 01:29 #4
Nice...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2003 - 01:41 #5
Er dette tilfredsstillende
  http://exp.skroeder.dk/341084/ ???
Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
16. april 2003 - 01:57 #6
Nej. Det virker ikke - kan det have noget at gøre med at der skal bruges et css?
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/kashmir.css">
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2003 - 02:00 #7
nej ...
har du været inde på min side og holdt musen over henholdsvis "UP" og "DN" ?
Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
16. april 2003 - 02:00 #8
Ja - og der virker det...
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2003 - 02:01 #9
(CSS har ikke noget med scrollingen at gøre...)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2003 - 02:01 #10
Men du kan ikke få det til at virke på din side ?
Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
16. april 2003 - 02:05 #11
Nej, for hvis jeg bare kopierer det du har skrevet og sletter alt det der "aaaa" osv, så ligner det virkelig pis.

Prøv at ændre i den fil der hedder "cwindow.htm" og upload det til din side - så er du en guttermand... For jeg er da virkelig en spade til det her lige nu.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2003 - 02:27 #12
Der ligger nu en version på
  http://exp.skroeder.dk/341084/ag_index.htm (din cwindow.htm)
    Den har fået føjet en frameborder på din iframe, så den ikke har sådan en ramme rund om...

  indholdet kan findes på
  http://exp.skroeder.dk/341084/mark.htm
    Den er blevet rettet til, så den passer til størrelsen på din iframe
    bemærk at du selv skal sætte noget indhold ind igen... Jeg har det bedst med at have regulært testdata, når jeg justerer i stedet for diverse indhold... :-)

Håber du kan bruge det...
Avatar billede agnvs_dei Nybegynder
16. april 2003 - 02:32 #13
Mange tak! Så er du lige blevet 200 points rigere...

Det skulle være til at finde ud af nu... Selvom kl. er halv tre :)

Igen - mange tak.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
16. april 2003 - 02:35 #14
Bare spørg, hvis der er noget ... Omend jeg nok daffer i seng omkring 3-tiden...