Avatar billede kdys Nybegynder
15. april 2003 - 16:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

script hjælp !!

jeg har følgende kode, jeg ved jeg laver noget forkert, men er blind pt, en der kan hjælpe mig ??
den kommer med følgende fejl kode:
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in last_5.php on line 31

<---- kode start ---->
<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=1>

<tr valign=top align=left>

<?

mysql_connect("xxxx","xxx","xxxxx");

$result=mysql("logintest","select * from mailkonties WHERE id=$id ORDER By email DESC limit 5");

$count == 0;

while($row=mysql_fetch_row($result)) {

$id=$row[0];

$userid=$row[1];

$email=$row[2];

if ($count%2 == 0) {

echo "<tr> <td bgcolor=silver>&nbsp;&nbsp;$email</td></tr>";

} else {

echo "<tr> <td bgcolor=#FFFFFF>&nbsp;&nbsp;$email</td></tr>";

}

$count++;

}

?>

</table> </td> </tr>

<---- kode slut ---->
Avatar billede schaefner Juniormester
15. april 2003 - 16:28 #1
Prøv:

<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=1>
<tr valign=top align=left>
<?
mysql_connect("xxxx","xxx","xxxxx");
mysql_select_db("logintest")
$result = mysql("select * from mailkonties WHERE id=$id ORDER By email DESC limit 5") or die(mysql_error());
$count == 0;
while($row=mysql_fetch_row($result)) {
    $id=$row[0];
    $userid=$row[1];
    $email=$row[2];
    if ($count%2 == 0) {
        echo "<tr> <td bgcolor=silver>&nbsp;&nbsp;$email</td></tr>";
    } else {
        echo "<tr> <td bgcolor=#FFFFFF>&nbsp;&nbsp;$email</td></tr>";
    }
    $count++;
}
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
15. april 2003 - 16:29 #2
Hov det det skal lige være:

$result = mysql_query("select * from mailkonties WHERE id=$id ORDER By email DESC limit 5") or die(mysql_error());
$count = 0;
Avatar billede schaefner Juniormester
15. april 2003 - 16:33 #3
mysql_select_db("logintest") skal også lige være: mysql_select_db("logintest");

Går udfra at logintest er databasen du vil hive udfra.
Avatar billede kdys Nybegynder
15. april 2003 - 16:34 #4
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in last_5.php on line 19
Avatar billede schaefner Juniormester
15. april 2003 - 16:35 #5
Har du rettet fejlene jeg har skrevet?
Avatar billede kdys Nybegynder
15. april 2003 - 16:41 #6
nu har jeg men...
Parse error: parse error in last_5.php on line 20
Avatar billede kdys Nybegynder
15. april 2003 - 16:42 #7
hmm havde glemt  ;
Avatar billede kdys Nybegynder
15. april 2003 - 16:42 #8
skrive lige et svar schaefner så du kan få dine points
Avatar billede schaefner Juniormester
15. april 2003 - 16:58 #9
svar :)
Avatar billede kdys Nybegynder
15. april 2003 - 18:50 #10
lige et tillæg spørgsmål, hvorfor virker include ikke ??

<?
    session_start();
?>
<?
echo "<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">
<center>Velkommen til Frederiksberg Nettet
<br><br>
<table border=\"1\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\" width=\"75%\" id=\"AutoNumber2\" height=\"331\">
  <tr>
    <td width=\"100%\" height=\"331\">
        <p align=\"center\"><table border=\"1\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\" width=\"75%\" id=\"AutoNumber1\">
  <tr>
    <td width=\"50%\">
    <p align=\"center\"><a href=\"brugerdata.php\">Ændre Brugerdata</a></td>
    <td width=\"50%\">
    <p align=\"center\"><a href=\"opretmail.php?id=$id\">Oprette Mailkonti</a></td>
  </tr>
</table></p><p align=\"center\">Her kan du se hvilke mail konti du har oprettet, vi gør
    opmærksom på at du kun kan oprette 5 konties.</p>
    <p align=\"center\"><?php include 'last_5.php'; ?></p>
    <p align=\"center\">&nbsp;</p>
    <p>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
<p>&nbsp;</p>";
?>